Translate

tisdag 31 december 2013

Slut i dagboken

Ja så är vi då på sista dagen detta år. 2013. Så mycket som har hänt, både roliga saker och mindre. Som livet ser ut för de flesta antar jag.
Jag har varit ute en sväng i skogen med bössan på ryggen och hört hundens ljuva stämma. De kom dock inte åt mitt håll så efter någon timme gav jag mig hem igen.

 
Ja så här grönt och fint har vi det idag. sista december. Inte en snöflinga så långt ögat når. Bara lite vindar som drar i kronorna över mitt huvud. Annars lugnt. Det rinner i diket där hemma. Ute i hundgården blommar en lila blomma nu igen, ser jag från mitt köksfönster.
Jag går ut och plockar den.....
Vilken kontrast det blev i denna bild.
 
Tomten och så blommor från min trädgård, Den 31 december!
 
Visst är tomten fin?
Känns som en trygg tomte, som bär så fint på barnet.
 
Nu har det gått några timmar sedan jag började skriva dagens lilla text. Nu har Maja anlänt. Hon ligger här bredvid mig i soffan .
Så får jag tacka för detta år och önska dig ett riktigt Bra och Härligt, Fantastiskt 2014.
Jag ser med nyfikenhet fram mot det året.
Gott Nytt År.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.