Translate

tisdag 25 februari 2014

Taggatråd

I dag är jag lite lagom öm i kroppen. Men det har sin förklaring. Jag slet på ute i betena större del av dagen igår och rev gamla stängsel. Kunde inte ana att det skulle vara så roligt. Det blir så fint och känns så gott. Önskar bara att dessa stolpar och tråd och träd kunde berätta vad de varit med om genom tiderna. Tänk vilken historiebok det skulle vara om jag kunde sätta mig i en av ekarna och den berättade om somrarna bland kor och kalvar och människor som har arbetat och slitit. År ut och år in.

Dessutom har jag nu fått lära mig att rulla den gamla taggtråden i fina rullar. Visste inte att man kan det. Jätteroligt faktiskt. Gäller bara att få lagom långa sträckningar så inte rullarna blir för tunga. Visst är det vackert.

Idag ska jag ner till Gränna och hämta ut ett paket, skicka ett annat och så sända iväg underlag till "Sagan om StigHelmer Myra". Sedan blir det spännande att vänta för att få höra från förlaget om vad de tror om detta.
Hoppas det ska fungera smidigt. 
Sedan blir det till att fortsätta ute i skogarna här och riva mera tråd. Vädret är fantastiskt. Svårt att tro att vi bara är i slutet av februari än. Jag såg flera plogar med fåglar igår och fågelsången blir allt starkare för varje dag som går. 
Hoppas du får en bra dag idag. Var du nu än är och hur du än mår. Vad du än gör och vad du än önskar dig av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.