Translate

söndag 2 februari 2014

Lite bilder från dagarna i Stockholm

Nu har jag vilat upp mig, haft en skön söndag då jag slappat och läst och varit ute med hundarna. Faktiskt lyste solen , faktiskt lite varmare strålar, känns som att våren närmar sig . Gott.

Här kommer lite bilder från Haga Tårtcompani och Bageri.


Anna packar sockerkringlor som ett företag har beställt. 


Min alldeles första egna gjorda caffe latte. Sååå kul att få lära mig hur denna häftiga maskin fungerar. Nu kommer jag att studera baristorna än mera i fortsättningen.


Bagaren själv. Snyggt klädd med fluga, såklart. En av brödspadarna som han använder har min pappa gjort. Jämtländskt virke i bageriet. 


Nybakade sockerkringlor. Klara att lägga ut i butiken.
Tänk att jag höll mig hela veckan från att äta sötsaker. Ja i alla fall så åt jag inte bullar eller kakor. Men visst , jag provsmakade ju någon kant från ett anslag förstås. Bland annat den nya schlagertårtan som Oscar påbörjade innan jag åkte hemåt. Underligt nog så blir man inte hungrig i denna miljö. Alla underbara dofter mättar känns det som. Törstig däremot. Att det är en så torr miljö i ett bageri har jag aldrig tänkt på. Så vatten och kaffe det blev det desto mera av.
Nu laddar jag för ny vecka. Måste börja planera min Skottlandsresa, boka resa och boende. Veckorna går så fort. 
I morgon ska jag till Nässjö för att försöka hitta möbeltyger till stolar mm till kyrkan. Hoppas verkligen vi hittar något bra. Inte lätt med färger och kulörer då man är så kräsen som jag är. Håll tummarna att vi hittar något bra.
Hoppas att du får en bra vecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.