Translate

tisdag 18 mars 2014

Maggies Center

Åh så lycklig jag är. Idag har jag fått möjligheten att besöka två av de arton Maggies Center som finns i Skottland-England. Började morgonen med egen frukost på sängen eftersom jag inte hann äta hotellfrukost. Beställde taxi till busstationen. Glasgow är ju tämligen stort. Därifrån en nästan två timmar lång bussresa till Kirkaldy uppe på Fife. Letade mig fram till Maggies Center där jag tillbringade två timmar. Hann med en kaffe o macka på sjukhuset innan jag åkte tillbaka till Glasgow.
Därifrån nästa taxi till ett av sjukhusen i Glasgow. Slog mig gång på gång idag hur otroligt trevliga och hjälpsamma skottarna är. Så fort jag stannade upp och såg lite frågande ut så var det alltid någon vänlig människa som erbjöd sin hjälp.
En annan sak är att alla tackar busschauffören för skjutsen. När slutade vi med det i Sverige?
Hur spm helst. Jag hittade rätt till nästa center. En helt fantastisk byggnad där ljuset och naturen kom direkt in. Fantastisk arkitektritad byggnad.
Åh om jag kunde lägga in bilder här men får inte till det i mobilen.,
Hur som helst. Fick två underbara timmar här med. Samtala både med personal och besökare. Är helt lyrisk och fylld av entusiasm och längtan att få uppleva liknande i Sverige.
Det är fullt möjligt, det är jag övertygad om. Gäller "bara" att få rätt personer på rätt platser, ekonomi mm. Ja många bitar ska stämma. Men nog vore det fantastiskt.
Avslutade dagen med promenad hela vägen tillbaka till hotellet. Köpte med mig lite mat som jag ätit på mitt rum nu. Ska ta en dusch och försöka sova.
Drömma om centrar i Sverige och ladda för i morgon. Vid 7.30 ska jag ta en snabb frukost på hotellet, klockan åtta måste jag vara på plats på conferens centrat för att registrera mig. Sedan följer det mängder med seminarier. Allt på engelska, med brytningar från diverse språk antar jag. Bäst att försöka sova.
Här på skotsk tv är det Emmerdale farm. Still going On!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.