Translate

torsdag 26 juni 2014

Vaknar av ljudet av regn på mitt fönster

Idag vaknade jag till ljudet av regn på fönstret. Så gott, det behövs verkligen. Växterna ropar efter vatten här ute. Har kommit en del skurar runt omkring men inte många droppar här. Nu får vi se om kranen öppnas ordentligt eller om det skvätter lite försiktigt. Hör också åskan mullra på avstånd.
I morgon ska vi på begravning. Hoppas det blir en ljus och bra dag. Begravningar kan ju upplevas så olika. Få så olika ljus över sig.



Fotade Moa ute i gräset igår. Hon är så fin min lilla skrutta. Följer mig vart jag går, sällskapssjuk som få. Det brukar bli konkurrens om mig ofta numer då hon kommer för att kela, då vill Zita vara med också. Och DÅ blir minsann Moa arg. Hon säger ifrån med allt hon har. Hon är ju liksom såååå många gånger mindre än valpen. Ja, det är dråpligt att se hur de samspelar och gör upp. 

Nehej, här kan jag inte sitta. Inte om det ska bli något vettigt gjort. Nu tar vi tag i denna dagen.
Önskar dig en bra dag också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.