Translate

torsdag 5 juni 2014

TACK UF FÖR VARANDRA.

Vilka underbara ungdomar. Säger bara det.... I går var jag bjuden på fika på Wienerbageriet i Tranås av de fantastiska ungdomarna från UFForVarandra. Så gulliga och mysiga är dom. De ringde häromdagen och ville träffa mig. Och detta var väl? slutträffen under detta spännande år. Ja det har verkligen varit spännande att få följa dom. Kändes vemodigt igår...då det har varit ett otroligt spännande och roligt läsår, inspirerande för mig att ha kontakt med gänget.
Bästa omsättning av alla UF företag under detta läsår och med två böcker som säljs och är till hjälp för många, slutade de ju som femma totalt i SM. Fantastiskt.
Hoppas att skolan de går på nu uppmärksammar deras engagemang då dom nu tar studenten om en vecka.

Dessutom fick jag presenter av dom. Bland annat en docka, en Invisible Friend. (Osynlig vän) Jag blir så rörd.


Vad är då Invisible Friend? Jo, tanken är att det sys upp två dockor som har samma nummer på sin id bricka, den du ser till vänster. Då jag nu fick den här dockan av ungdomarna har de köpt två av Invisible Friend, den ena får jag, den andra har lämnats hos ett barn som är cancersjukt eller kroniskt sjukt och har fått behandling på ett sjukhus i Thailand. Så nu får jag krama om denna lilla docka och tänka på barnet som finns någonstans i världen. Visst är detta en go tanke?
Tydligen jobbar även Invisible Friend med att synliggöra barnen som sitter bakom fängelse galler med sina mammor i Thailand. De som kallas "Invisible interns" (osynliga interner). 
Vilken bra ide´. Invisible Friend och ungdomarna från Tranås har haft ett visst samarbete.
Vill du också köpa dockor och ge en hjälpande hand så kan du läsa mera om det på
 www.invisiblefriend.se



Evelina Golander, Gustav Frank, Lova Lundin, Majken Gustavsson och Stina Holmesson.
TACK att jag har fått varit med er under detta läsår. Jag är sååå glad och stolt för det. 
LYCKA TILL i er framtid, vad ni nu hittar på, var ni än tar vägen. Sådana kämpar och sådan energi som ni sitter på så kommer ni att påverka och finnas för vänner i framtiden med.  Era böcker kommer att leva vidare, kom ihåg det. Och jag hoppas verkligen höra av er i fortsättningen med. Och såklart, då/om nästa bok kommer måste jag få veta det.
Var rädda om er nu och njut av livet och vad det har att erbjuda. 
Och än en gång, KRAM till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.