Translate

onsdag 11 juni 2014

Vilka enorma kockar

Sitter vid tvn för första gången denna vecka. Ser på finalen för Sveriges yngsta mänsterkock. Helt otroligt imponerande, de lagar ju mat som långt från många vuxna klarar av. Tyckte jag kunde en del som tolvåring men det är ju detsamma som inget om man ser till dessa två. Sååå imponerande. Nu ska de göra varsin trerätters middag och det låter väldigt gott det de har planerat att laga.
Vad händer för övrigt här i Målviken då? Ja, idag har jag varit ute och kört lite i höggräset. Plockat sista gamla stolpen från betena och den sista taggtrådsrullen. Nu är det till att lasta släpet en gång till för att  köra till sortergården.  Så fint det blir. Börjar längta efter korna nu då gräset är väldigt väldigt högt. Dom får massor med gott att äta då de anländer.
Då jag var ute kom ett stort flyg och flög lågt, verkligen lågt, över mig. Fick se det redan på andra sidan sjön och tyckte det rök bakom så jag var rädd att det skulle störta här hemma. Det flög rakt mot mig och inte var det långt från trädtopparna inte. Mystiskt då det kommer så där lågt. Måste ha haft problem eller dispens för att få flyga så fruktansvärt lågt.
I går gick jag igenom ett par gärden som ska slås för ensilage. Gick och sjöng högt för att skrämmas. För att kolla så inga små rådjurskid ligger och trycker i gräset. Hittade inga så jag hoppas det blir bra.
Nu är finalen avklarad, vinnaren är korad till Sveriges Yngsta Mästerkock. Två poäng skilde dem åt och Viktor vann. Maja som sagt precis i hasorna och två helt fantastiska finalister. Wow.. säger bara det.
Nu ska jag slappa vidare här vid tvn en stund. Hoppas du har en bra kväll med.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.