Translate

måndag 5 augusti 2019

Min norrlandsresa del fem.

Oj oj vilka äventyr då.
Nu har lasagnerna o jag förflyttat oss många mil.
Efter en mysig söndag hos mor o far begav jag mig till mina vänner i Lit. Samling hos Maria där Nancy och Cia väntade på mig. Där avnjöt vi en god middag tillsammans i ett fantastiskt väder vid Indalsälven. Så gött.
Några timmars sömn och så upp och packa ihop oss för att påbörja vår gemensamma resa. Strax efter sex var vi redo och styrde ut på E45an mot Strömsund. Norrland , här kommer vi....
   Å vilken dag det blev. Vi körde ca 80 mil , Arvidsjaur, Jockmock, Gällivare och ändå upp till Kiruna. Fina vägar, fantastiskt väder och såklart härligt sällskap.
Nu då jag skriver detta ligger jag i sängen på en Camp nära Ishotellet. Visade sig att vi bokat boende mitt bland 150 stycken draghundar!!!! Jo det är sant. Här utanför den lilla stugan är det massor med hundar. Sibirian Husky till större delen
Vi avnjöt ikväll en av lasagnerna som vi fick värma i en enkel tapi.
Efter en kvällspromenad så har vi nu störtat till sängs, trötta efter denna etapp. I morgon fortsätter äventyret.
Och ja, jag känner mig väldigt trygg här i stugan, trots att den saknar lås!!! Jag har ju hundratals hundar utanför vår dörr som vaktar oss...
 fika vid Måskosel



Härlig by på väg norrut. 

Sov så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.