Translate

lördag 3 augusti 2019

Min Norrlandsresa del tre

Lördag och en härlig dag snart till ända. Plocka och äta färska hallon till lunch. Mums. Slänga in ved, njae men det var helt av egen fri vilja. Nu har jag nyss kommit tillbaka efter ett par mysiga timmar i Östersund. Tillsammans med min klasskompis Annika gick vi i Badhusparken på stråket och njöt av folklivet och Östersund från sin vackraste sida. Och jag fick komma ombord på den tidigare ångbåten Thom’e som numer drivs av en dieselmotor, tyvärr. Jag minns Thome med ångande skorsten då vi åkte tillsammans med vänner på härliga utflykter, nu pratar vi sjuttiotalet- början åttiotalet.
Här kommer några sköna bilder. Och så laddar jag för morgondagens nästa etapp i min resa. Med de färdiglagade lasagnerna och en ryggsäck packad med diverse förnödenheter.
Önskar er en fin lördagskväll.
 Tack Annika för en mysig sväng till stråket.

 Thome’

 Thome’ lägger an 



 Ångbåten Östersund. I bakgrunden Frösöbacken. 
Nog är det vackert så säg. 
Hej så länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.