Translate

tisdag 6 augusti 2019

Min Norrlandsresa del sex

Vilken fantastisk dag vi fick. Jag är så djupt tacksam. Att Norge är vackert, det har jag förstått. Men idag har jag verkligen fått uppleva Norge från sin allra finaste sida.
Vi gick upp tidigt, kände att vi gärna ville komma iväg från nattens något annorlunda camp. Efter frukost på trappan drog vi vidare norrut mot Abisko. Stannade vid riksgränsen och handlade lite. Sedan blev allt magiskt. In i Norge och ringliga serpentinvägar längs berg och fjordar.
Alltså jag är helt gripen.
I detta gäng finns en väldigt duktig fotograf. Nancy Persson. Ja hon fick förresten veckans bild utsedd av Peter Kondrup ( meteorologen du vet på TV4). Så vi är ganska malliga att vi faktiskt känner Nancy. Ja, jag ska nog ta hennes autograf, medans tid finnes!!!
  Vi nådde under eftermiddagen vårt nästa stop, Kabelvåg Lofoten. En härlig lägenhet nästan vid kanten till havet.
Och som vi har fotat denna dag. Nu får jag sätta mig och sortera vad jag vill ha kvar och inte. Ljuset var perfekt, i mitt tycke. Ikväll har vi följt solens nedgång, längs slingriga vägar åkte vi för att se den så länge som möjligt.
Här kommer lite smakprov från dagens fotande.



I morgon skall vi njuta av soluppgången, om vi orkar upp! Det är inte alltid lätt att ha semester. Hoppas även kunna testa lite höjder.... o kameran skall med. Jag är så glad att jag kunde hänga med på denna resa. Och roligt det har vi, det kan ni ju förstå.
Go natt. Ses en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.