Translate

torsdag 1 augusti 2019

En Norrlands resa, del 1.

Nu ger jag mig ut på äventyr. Till en början ensam men snart blir vi flera. Torsdag kväll och jag har just bäddat ner mig i överslafen i liggvagn nummer fyra som rusar fram i sommarnatten . Verkligen rusar. Fast det kanske är som jag upplever det bara, så här i änden på ett långt långt tåg. Käre nån så mycket folk som klev ombord ikväll. Nu må väl SJ få in lite pengar i alla fall...
  Vad ska jag då hitta på? Ja, du får väl hänga med längs min resa så får du se. Om du vill.
Jag började i alla fall min resa med att min livskamrat körde mig till tåget i Mjölby. Därifrån till Örebro. Där jag nu alltså skiftat tåg.
Mot Norrland, så mycket kan jag säga.

Nu är det säkrast att jag släcker ner min telefon. Nu vill alla sova. Natti natti👍👍👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.