Translate

fredag 21 oktober 2011

Libyen fritt efter 42 års diktatur

Vilken dag det blev igår. Libyen nu ett fritt land. Men vad jag förstår så står dom nu inför ett nytt prov som är helt nytt för dom. Nu gäller det att enas och göra något bra av den möjlighet dom har. Att göra ett demokratiskt samhälle där alla kan få göra sin röst hörd utan blod och förstörelse. Jag önskar dom verkligen lycka till och önskar allt gott.
Tillbaka till Sverige. Och min lilla ort. Igår kväll var jag ju i kyrkan. Och bjöd på något att äta. Nu kan jag avslöja att det blev älghamburgare, hemmagjorda enligt konstens alla regler. Hade till och med en form där jag stansade ut hamburgarna.
Det dråpligaste var att efter att ha stekt och serverat visade det sig att det räckte till alla utom mig, med andra ord så var det välsignade hamburgare! Otroligt att dom räckte så precis.

Nu står ett par mazarinkakor i ugnen inför morgondagens jaktlunch som jag ska ordna med i en liten jaktstuga. Gäster från grannlandet och trevliga vänner så det blir säkert roligt. Hoppas bara att vädret blir bra då jag ska stå ute och steka kötträtten. Återkommer om detta i följande inlägg. Har nämligen införskaffat en Murika! Vet du vad det är?
I dag stundar det styckning och paketering av förra helgens älg. Så här laddas det med påsar, penna och våg, kaffe såklart med en macka till  och allt annat som går åt då man jobbar med detta. Då känner man sig rik att få lägga nytt kött i frysen. Vi lever verkligen i ett överflöd.
I morgon ska jag även sitta hos en svårt cancer sjuk vän till mig några timmar. Hoppas hon är så pigg så vi kan fullfölja den planen.

Önskar alla en riktigt härlig helg då den kommer. Var rädd om er och varandra.

Maggie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.