Translate

måndag 31 oktober 2011

Måndag härliga måndag.

Hej alla vänner där ute.
Nu är helgen slut och ny vecka igång. Har haft en mysig helg med diverse aktiviteter.
 Tänk att igår började jag med något som jag inte gjort sedan jag jobbade på dagis! Jag pusslar! Sån skön avkoppling är det. Jag fick låna ett 1000 bitars pussel av en kompis, ett pussel där man har en bild på kartongen men frågan är vad som  händer sedan. Alltså bilden som ska bli på pusslet vet man inte innan! OCH DET ÄR INTE LÄTT.

Idag fick jag ett samtal om att jag kanske ska komma och gästföreläsa nästa år hos en förening i länet. Spännande och roligt då folk hittar mig.

Nu då jag lagar middag hör jag på radion vilka problem det är med att barn och ungdomar uppehåller sig på tågrälsar! Men HALLÅÅÅ, vad är detta. Idag hade tom ett tåg fått bromsa in då några barn lekte på ett spår i Sävsjö trakten. Tack gode gud att det var ett "sakta" tåg som kom och att chauffören såg barnen så han hann bromsa in i tid. Måtte detta ordnas över hela vårt land innan någon olycka händer.
Diskussionerna går om vem som bär ansvaret. Är visst problem här i kommunen också har jag förstått.
Och javisst ska kommunerna se till att det är stängsel där det fordras det, självklart. Jag tror inte på att staten skall ha fullständig koll på detta, då kommer beslut att ske så långt från de olika ställena det gäller. Och kommunen känner ju förhoppningsvis igen sin omgivning bäst. Eller är det trafikverket kanske? Vi lär få höra mer om detta.....
Uppmaning till alla föräldrar, håll koll på era barn! Dom är så ömtåliga.
Jag minns då jag var liten hur jag tyckte det var läskigt att ens gå över en järnvägsövergång då jag kunde få för mig att det säkert var el i rälsen och fullständigt livsfarligt! Kanske lite överdrivet....

Igår kom min andra hälft hem också så nu är allt som vanligt igen. Skönt. Även om jag haft en mysig vecka själv också. Jag kan roa mig rätt bra själv verkar det som.

Nu har nog köttfärssåsen puttrat klart i grytan tror jag. Gjord på älg såklart! Det är ju det vi lever på i stort sett. Köttfärssåsen tillsatt med rivna morötter, tomater, lite ketchup och så sist en liten klick creme fraiche.  Låter det gott? Nu ska pasta grytan på.
Önskar er alla en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.