Translate

fredag 28 oktober 2011

Förlorat en vän idag

Kära vänner som läser min blogg. Idag är jag ledsen. Fick för några timmar sedan veta att en väninna till mig fått somna in då cancern till slut tog hennes sista krafter. Lilla vän, ser du mig däruppe i himlen? Kan du höra hur jag pratar med dig? Jag kommer att sakna dig men jag kommer alltid att minnas ditt goa leende och dina värmande ord. Tack att jag fick dela lite av din tid med dig. Tack att jag fick vara hos dig härom dagen. Enda trösten nu är att jag vet att du inte behöver ha ont mera.
Tänker på din man och dina barn och barnbarn. Din man har varit så otroligt stark i detta. Han har skött om dig så varmt och fint. Jag är djupt imponerad av hans sätt att orka och klara av situationen.
En så stor kärlek.

Jag satt idag i väntrummet på sjukhuset för att kolla blodtrycket som svajat lite. I samma stund som jag satt där och väntade på min tur så fick jag på min mobil att du har fått somna in. Och i samma stund läser jag en affish på väggen där det står:" xxxxxVårdcentrum, hos oss är du i trygga händer" !!!!!!! I den stunden hade jag väldig lust att bara riva ner affishen och gå med den till någon läkare där inne då jag vet hur fel du har blivit behandlad. Du har verkligen inte fått den tryggheten och hjälpen , det har inte fungerat som man förväntar sig att det ska göra idag 2011. Så mycket blev fel längs din resa med sjukdomen. Och ändå klagade du inte. Du låg så lugn och nöjd i sängen då jag var hos dig sist. Och ditt leende var sig likt. Det leendet och den blicken bär jag med mig nu som ett minne av dig.
Jag är ganska säker på att om du fått rätt bemötande och HANDLING  utifrån det så hade du fått vara kvar hos oss ett tag till.
VARFÖR?
Älskade vän, vila i frid. Kram kram kram kram............................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.