Translate

måndag 31 december 2012

Elva timmar kvar...

2012. Elva timmar kvar av det året. Sedan är det historia också. Tänk vad tiden går och vi med den.
  Tycker jag har hört allt för många uttrycka sig om att detta året har varit ett skitår. Önskar verkligen att vi får säga annat om 2013.
Vad önskar jag mig då inför det nya året?
Jo, att mina nära och kära får vara friska och leva bra. Att vi får fortsätta leva i fred. Att vi slipper hungra. Att våra hem finns kvar för oss....
Självklara saker kanske du tänker. Jo, men för hur många av människorna i världen är dessa saker självklara egentligen?

Hur var då gårdagskvällen? Jo den blev väldigt lyckad och trevlig.

Vi var ju på bio med goa vänner och såg:

 
Jag har aldrig sett en fransk film på bio tidigare. Men har hört att den skulle vara bra-  och det var den. Väldigt tänkvärd. Vi skrattade och tårarna rann om vartannat. Såklart gick våra tankar till de som vi förlorat under året som gått, vänner som kämpat med assistenter och hjälp vid sin sida.. Handikapp och sjukdom av olika slag men ändå kämpande var och en på sitt vis.
En otroligt stark film där man fick känslan för hur en handikappad kan känna det, att vilja bli sedd och få medkänsla men inte medlidande, det är två olika saker det. Och visst kan man flyga fallskärm även om man sitter i rullstol?  Har du inte sett filmen så gör det om du kan. Den var verkligen stark.
 
Maten smakade också bra. Och idag mår Zelma bättre så nu känns det bra igen. Blev så orolig då hon var så hängig och orkeslös.
Vad ska då hända denna sista dag på året? Ja, faktiskt inget speciellt. Inte så mycket som en enöressmällare kommer att lyfta från gården här i kväll. Vi ska bara vara , Patrik och jag och hundarna.. Äta lite gott framåt kvällen och bara vara. Såååååå skönt.
 
Så vill jag önska dig och alla vänner jag känner ett riktigt Gott Slut på detta året och att vi alla ska få ett riktigt härligt och Gott 2013. Må vi få leva i fred och vara mätta varje dag, må vi få vara friska och vårda varandra med omtanke vidare. Må vi ta vara på tiden vi erbjuds.
 
Gott Nytt År.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.