Translate

fredag 16 augusti 2013

Svar på bloggfrågan

Nu ska jag tala om vad vår uppfinning som jag visade på bild häromdagen användes till. Undrar om någon där ute har kunnat gissa rätt.....

 
Vi gräver en grop och fyller med grillkol

 
Vi ställer två gamla väl använda pallbockar på var sida

 
Och vips så har vi en helgrillad liten gris!!!! Ett egenhändigt gjort grillgaller av det gamla ugnsgallret och den gamla blomsterpinnen från min trädgård, lite svets så bidde det ett galler. Pricken över i är att vi kan snurra det också, det ska man ju göra har jag hört.

 
Sist lägger vi på potatisen direkt i kolbädden.
Lite sallad till och en jättegod middag.
Spännande var det och glada var vi då det fungerade. Vi var ju inte ensamma om att äta denna måltid så det var väl att det fungerade.
 
Idag var alla tre hundarna med i båten då vi fiskade kräftor. Zelma gillar bäst att ligga längst fram i fören, nära vattnet och njuter då öronen blåser bakåt av vinden.
Moa sitter helst i mitt knä så fort jag sätter mig ner.
I Tranås Tidning var visst reportaget om mig idag. Till och med på första sidan. Så det kan bli. Fick en beställning av en bok på mailen så det var på det viset jag förstod att det var i tidningen.
Pinsamt med bilderna men bara att gilla läget.
 
Nu är det snart natt och vi ska äta kantarellmacka innan vi kryper i säng. Tror visst att råbockarna klarade sig helskinnade från våra bössor ikväll. Nytt försök i morgon.
Trevlig helg önskar jag dig
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.