Translate

söndag 11 augusti 2013

Första kräftskivan avklarad

Ja så har då ett gäng kräftor trillat ner i fel gryta, för dom alltså. Vi gjorde ett kok häromdagen och hade goda vänner här på en liten skiva i går kväll. Men du skulle ha sett då jag ställde ut grytan för avsvalning på altan och Patrik kom förbi...han knäböjde vid grytan och satt och sörplade i sig ett par direkt, ljumna nykokta kräftor. Himlade med ögonen och njöt för fulla drag. Skulle vilja sätta ut en bild på honom här men jag har lovat honom att inte fota honom här på bloggen... men ni som känner honom kan nog se honom framför er...ha så han njöt. Tror nog att dessa kräftor smakade än mer himmelska då han är hemma i sitt barndomshem igen också... eller vad tror du?


 
Vad vore väl kräftor utan fin krondill?
 
Nu lyser solen och det droppar från regntunga grenar. Det har kommit flera rejäla skurar i dag också. Så nu är det blött kan man lugnt säga. Patrik har somnat på soffan  här bredvid mig. Trött efter dagens fiske tror jag.
Jag har textat och grejat med lite av varje idag. Skönt med en lugn söndag. Nu ska vi strax skjuta in en bössa, rådjurspremiären närmar sig ju med stormsteg. Jag återkommer om rapportering av inskjutning av bössan, tror nämligen att den kommer att bli aningen speciell...???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.