Translate

måndag 26 augusti 2013

Val av rosor

Sitter här med dator och blomsterlexikon och klurar på vilka rosor vi vill satsa på i den kommande rosenrabatten runt altanen. Med risk för att upprepa mig och anses tråkig så lutar det nog mot Nina Weibull än en gång. Vi hade dom rosorna i Fotsjö och de var så underbart vackra och så tacksamma. Känns lite som ett säkert kort.
Eller ska jag våga satsa på Mozartrosen? Det är ju en överlevare som få.... Hm, får sova vidare på saken. Ingen panik än.
Beställde i alla fall ett gäng lökar idag. Från ett företag här i närheten. Har fått tips om att dom ska vara bra och ha fina lökar. Blev både tulpaner och liljor. Jag är lite svag för liljor. Får se om jag valde rätt. Något att se fram mot nästa vår då det förhoppningsvis blommar här ute.
Nu närmar sig hösten, ett bevis på det är att jag nu sitter vid tvn. Ser på Idol för första gången denna säsong. Men slås av förfäran över hur Bard är elak mot vissa av de sökande. Måste man vara så tråkigt oförskämd? De är ju vuxna de som sitter i juryn och borde väl i alla fall föregå med gott exempel i bemötande kan jag tycka. Men det är väl säkert för underhållningens skull kan tro. Tur det är fritt att se om man vill. Den där on och off knappen är allt en bra uppfinning.
Hur var då helgen? Jo den försvann fort tycker jag. Lördagen körde jag traktor och vi plockade  med ditt och datt. På kvällen var vi hembjudna till bror min och familjen och hade en jättetrevlig kväll. Avslutade den med en liten båttur på en flotte smyckad med marschaller och en stor klar måne på himlen. Underbart.
Söndagen vittjade vi burar igen, denna gång till hård vind. Så då fick jag kämpa på mot vågorna igen.
På kvällen gick jag en promenad själv i skogen och plockade lite kantareller. Måste ju lära mig hitta i min egen skog. Hittade både kantareller och vägen tillbaka hem. Inte illa eller hur?
Nu ska jag försöka hitta till sängen. Sköööönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.