Translate

fredag 23 augusti 2013

Inspirerande dag.

Nu är jag hemma igen. Tom i skallen och för tillfället hungrig. Grillen är tänd så det finns hopp om att få lägga sig mätt även denna dag. Vilken unnest.
Har haft en suverän dag idag. Har varit i Linköping på Patientrådsdag med Regionalt Cancercentrum Sydöst. Suttit i timmar och diskuterat patentens roll i dagens sjukvård för cancersjuka i vår region. Vilka möjligheter vi har att få vara med och påverka. Känns fantastiskt. Känns som jag landat lite i det jag var med i hösten 2011 då jag var med och berättade om min resa med cancer i Jönköping på konferenser där. Då diskuterade vi också sådana här saker men nu känns det som det börjar hända lite mera saker på allvar. Lite aktion och inte bara prat. Äntligen har läkarkåren fått upp ögonen för att de måste lyssna på oss patienter för att få en bättre vård, en bättre rehabilitering, för att hela samhället ska må bättre.
Så mycket finns att ta tag i . Så många frågor finns att lyfta fram och jobba vidare med. Allt kan vi inte bli klara med men vi är på väg. Vi har kommit i gång. Vi har kommit en bit på vägen. Och varje steg är  ett stort framsteg i rätt riktning.
Jag fick dessutom så otroligt fint beröm för min bok. Känner mig stolt för att jag tog steget och modet att göra den. Det var allt en mening med den i alla fall. Den har fått vara till stöd och hjälp för många och den känns faktiskt lika aktuell idag.
En annan rolig sak var att jag idag träffade en tjej som jag träffade för ett par år sedan, vi var på samma återhämtningsvecka som CTRF anordnar. Vi har pratat om att träffas men det har inte blivit av. Men nu blev det av....Underligt hur det kan bli. Nu sitter vi i samma grupp. Igen.
Efter denna givande dag tog jag en promenad ner till centrum. Ett centrum som visade sig ha någon slags festival. Tält överallt med diverse delikatesser. Såg bland andra Markoolio på stationen, han skulle säkert vara med i något sammanhang.

 Hade gott om tid på mig att strosa runt i affärer och Linköping har jag knappt aldrig gått i så egentligen fanns det mycket att utforska. Men jag var inte alls på shoppinghumör. Köpte några blomsterlökar av en knalle. Sedan satte jag mig på stationen och väntade på tåget. Passerade flera tåg jag kunde ha tagit men jag hade bestämt möte med Oscar som kom med ett tåg från Stockholm. Kul sätt att mötas, på ett tåg, en fredag eftermiddag. Vi satt och småpratade och väl komna till Tranås handlade vi tillsammans på Willys. Inte igår vi handlade där tillsammans kan jag säga. Artig och duktig som vanligt körde han kundvagnen och jag plockade i.
Tänk att en sådan liten sak som att få gå och handla tillsammans kan betyda så mycket för en mamma. En liten vardaglig sak. Jag känner mig rik.
Nu ligger en köttbit på grillen, blir sen middag idag men vad gör väl det. Fredag kväll. I morgon bitti kan jag sova en stund längre. Och lyssna på Ring så spelar vi,  Då är det lördag. Trevlig helg önskar jag er alla.
Och all lycka önskar jag till brudparet Sebastian och Susanne som gifter sig i morgon. Hoppas ni får en underbar dag tillsammans i morgon. Allt Gott till er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.