Translate

söndag 18 augusti 2013

Söndag. Nyss inkommen från sjön där vågorna gick vita. En utmaning att ro och vittja burar i den vinden. Men det gick bra det med. Bra träning för bröstmusklerna som Patrik säger.
Igår firade vi så Oscar, tjugofem år. Tänk vad tiden rullar på i alla fall. Fantastiskt att få hänga med och se hur barnen utvecklas och växer i ens ögon.  Jag är så otroligt stolt och tacksam för min familj.

 
Ser det inte gott ut så säg? Blåbärstårta med en touch av lime mm. Helt fantastiskt god. Och så dessa små princesstårtor, små som mingeltårtor. Underbart goda dom med såklart. Och vackra att se på. Så pytte pytte små rosor.

 
Och så denna underbara smörgåstårta, Norrlandstårtan. Med älg, kantareller, renkött,  egenodlade morötter  och annat gott. Den finns att beställa på Oscar och Annas  Tårtcompaniet såklart. Jag rekommenderar den varmt.
 
Om en stund kommer familjen Oscar o co hit för att hämta lite kräftor att njuta av i veckan. I kväll ska nog Patrik o jag försöka åka ner till Gränna Berget och unna oss en räkmacka, första för denna sommar! Är ju lite tradition att åka dit i alla fall någon gång per sommar och njuta av de goda smörgåsarna. Men först ska vi äta matjesill och potatis här hemma. Och försöka få lite mera gjort, för trots att det är söndag så är listan lång på saker som borde göras. Ja du vet, man liksom laddar med saker som ska förberedas inför arbetsveckan.
Hoppas på en bra vecka. En vecka som jag ska avsluta med att delta på patientrådets första höst träff i Linköping. Ska bli spännande och givande hoppas jag.
 
Utanför mitt fönster blommar nu en stor solros. Tänk att ett litet frö som fåglarna missade i vintras kan växa och bli så stor! Otroligt. Den kom så passligt precis vid en hörnstolpe i hundgården så det var bara att ta ett snöre och binda upp den för att den skulle ha bra stöd. Perfekt.
Dessvärre har vi återigen fått oönskat sällskap i trädgården av mullvadar. Dom gräver och gräver, jag trampar och trampar men det är hopplöst. Jag råkade köra över en med gräsklipparen tidigare i sommar men det finns uppenbart fler som gillar att gräva och ställa till oreda. Tråkigt på den nya gräsmattan. Jag får väl sätta mig med bössan och vakta!!! Det vore väl verkligen en utmaning att försöka finna rätt på en sådan liten krabat. Nja, vi får se vad vi hittar på.
Nu stundar matjesillen, potatisen i det närmaste klar. Jag är jättehungrig så det ska smaka bra.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.