Translate

måndag 5 augusti 2013

Intervjun avklarad

Jönköpings Posten var här idag och intervjuade mig. Blir spännande att se om jag känner igen mig i reportaget sedan. Kände mig som en kändis i papparazzi världen då blixtarna gick av och det knäppte löpande i fotografens kamera. En ovan situation. Spännande liv jag lever.
Hoppas jag lyckades förmedla mina tankar. Och meningen med bröstcancer föreningen Victoria. Och Stiftelsen Fonden för Klinisk Cancerforskning i Jönköping, den tipsade jag om såklart också. Hoppas det kommer med.
Kom föresten på idag att jag är insatt som ersättare i ett patientråd också. Hej o hå, så det kan bli. Möte nu i augusti och såklart lockar det. Nyfiken blir jag.
Då de åkt rensade jag kantarellerna klart som jag fick av en kompis häromdagen. Så nu står de klara i en gryta, bara att göra något gott av dom. Mums.
Mellan grytpassningen i köket läste jag nyss på facebook och fann en tidningsartikel som Kristian Gidlund skrivit. Han som jag skrev om igår , som har svår cancer. Den finns att finna i aftonbladet. Otroligt starkt skrivet, typiskt för honom. Rakt på bara. Klart läsvärt.
Jag laddar för att ge mig ut och gräva ner en slang som ska finnas för bevattningen i rabatter. Men lugnar mig lite tills det svalnar av lite, det är aningen varmt ute i solen. Jag klagar inte, nej verkligen inte. Jag bara konstaterar att det är varmt. Misstänker att man kommer att frysa rätt så lätt då det vänder. Blir många varma tröjor på innan man acklimatiserat sig. Kanske.
Nu ska jag stuva mina morötter, ja inte egen odlade förstås. Men blev så sugen på just stuvade morötter, vet inte när jag åt det senast. Smaklig måltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.