Translate

fredag 22 november 2013

Trevlig helg

Tänk att det är bara en vecka till första advent. Otroligt vad tiden går snabbt.
Men mycket ska ske innan det är dags att ta fram adventsljusstakarna. I helgen ska det jagas älg tillsammans med goa vänner.

På söndag är det dags för vinterns stora begivenhet i Adelöv , nämligen Adelövs Julmarknad. Hoppas på bra väder och mycket folk. Det sistnämnda behöver jag nog inte oroa mig för. Det är numer otroligt mycket människor som letar sig ut denna söndagen före första advent. Vilket år i ordningen har jag inte koll på men det är många nu. Och blir allt populärare för varje år, både sett till antalet besökare och även för antalet knallar. Många vill vara med och det är ju buskul.
Jag ska roa mig i tomte"huset" större delen av tiden. Har förberett en låda där barnen kan lägga sina önskelistor som vi sedan ska skicka till Tomten.
Ja, jag gör det i år igen. Vi fick ju så bra respons från Tomten förra gången vi gjorde det så vi kör i år igen.
Roligt att träffa lite folk där på marknaden. Brukar bli en och annan glad överraskning, någon man inte träffat på länge. Med andra ord inte svårt att få tiden att gå.
Kommer du? Marknaden börjar kl 12 med marknadsgudstjänst i kyrkan. Sedan är marknaden igång mellan klockan 13 - 17. Välkommen om du har möjlighet.

Nu brinner det gott i braskaminen, en gratäng är i ugnen och steken är klar sedan igår. Vi hann inte äta middag igår så då tar vi den i dag istället. Smidigt i dag med andra ord. Vill tillägga att vi åt en rejäl lunch igår så det går ingen nöd på oss inte. Vi somnade mätta igår också.

Blir en slapp kväll vid tvn i kväll. Ladda inför den uppbokade helgen. Hoppas du får en skön kväll också. Och en bra helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.