Translate

onsdag 13 november 2013

Idag har vi jobbat ute, skönt arbetsväder. Har kommit igång med att ta ner stängsel i betena. Nu har ju korna åkt hem till sin ladugård för vintersäsongen. Nu är det betat och fint i hagarna.
Det sista var det lite svårt att se då det mörknade, känns inte som jag har vant mig riktigt än att det mörknar så tidigt på eftermiddagarna nu. Men nu sitter jag här nöjd med dagens arbete. Känns i ryggen så då har jag väl gjort någon nytta.
Hundarna var med mig på förmiddagen och då passade Zelma på att bada i sjön. Hon älskar att gå omkring i strandkanten, dricka lite och bara sumpa omkring. Då hon kommer upp på land kör hon rally i löven, åker kana på magen och halsen, kliar väl gott i pälsen kan jag tro.
Ja, jag fick faktiskt ta och röja i hennes päls då vi kom inomhus. Hon hade av någon underlig anledning fått med sig massa skog in! Barr och pinnar, mossa osv.  Så kan det gå då man har roligt.
I går var jag i kyrkan en sväng och fick hjälpa till att riva en del av en vägg. Fram där podiet ska vara i kyrksalen. Där de nya stora fina fönstren ska vara och vi ska få sitta i bänkarna och blicka ut i vår fina natur. Det kommer att bli jättefint. Men oj så mycket arbete det återstår. Massor. Och mer ändå.
Innan det mörknade i går var jag hos David och putsade hans fönster i lägenheten. Faktiskt riktigt roligt, slog mig att det är första gången sedan han flyttade till eget som jag har gjort något praktiskt i hans lya. Måste säga att han är otroligt duktig på att sköta sin lya han med. Han tvättar och städar och håller snyggt. Dessutom har han så skön smak, gillar hans lägenhet skarpt..
Nu ska jag strax se på Bonde söker fru. Mitt lilla onsdags nöje. Kräver lagom med energi och engagemang från mig.  Hundarna sover gott och även katten har hittat sin plats här i soffan.
Hoppas du också har en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.