Translate

tisdag 19 november 2013

Bygget går vidare

I går kväll samlades vi igen, gänget som planerar i vårt kyrkbygge. Arbetet går fint framåt och byggarna ligger i liksom församlingsmedlemmar. Imponerande.
Den här gruppen jag är med i har så otroligt roligt tillsammans. Vi går igång då vi diskuterar väggbeklädnader, golv, färgsättningar osv. Ja, vi kan få världens underligaste ideer ibland. Det sköna är att vi kan prata om dom. Alla säger sitt och vi är så överens i tankar och funderingar. Landar så gott i gemensamma beslut känns det som. Häftig känsla. Igår fick vi en rolig ide om ett specialbord. Ja somliga tycker nog att det låter som en knäpp ide´. Vi får se om det blir verklighet av det hela.´
Kom hem rätt så sent och hade svårt att sova i natt då jag låg och funderade vad vi gått igenom i går. Tänkte mig in i rummens färger etc.... Spännande.

Såg på facebook idag att programledaren för svt barnprogram har gjort bort sig. I mina ögon grundligt! Hon har visst under ett barnprogram skurit sönder en docka, tagit ut ögon osv!!!!!!!!!!!!!Vad i hela världen tänker människan med? Varför reagerar ingen i produktionen? Kamerateam, vilka som helst? Finns det ingen som censurerar vad barn ska se? Det här var då bland det dummaste jag har hört. Sååå sorgligt.

Skönt att skriva av mig lite här. Men nu måste jag gå vidare, ut och lasta en kärra med skräp som ska till sortergården. Hoppas du får en bra dag. Här är det grått men vindstilla och inte kallt. Bra arbetsväder med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.