Translate

onsdag 6 november 2013

Förundras över hur lättpåverkade vi är. Hur lätt vi vill tycka till om saker och ting. I går tex vid morgonnyheterna så var ju en het nyhet att Anders Borg har klippt av sig sin hårtofs. Ja men hallå. Kändes bisarrt, finns det inget väsentligare att diskutera än en människas frisyr? Eller tror folk att kunskapen hänger i hans hår? Det blir bara så tokigt känns det som då de räknar upp vilka ämnen de ska ta upp....morden i Norge som hände kvällen före , då en kille knivdödar tre personer i en buss....och så att Anders har klippt av sig tofsen!
Men okay. Nu har ju inte jag varit bättre som har skrivit om det här! Påverkad, ja visst. Kolla bara alla kommentarer på facebook igår, många hade diverse synpunkter på det.
Nu ska jag upp på kontoret en stund och försöka göra lite nytta. Lär göra av med pengar om inte annat. I eftermiddag ska jag in till Tranås till gymnasiet och träffa ungdomarna. Ska verkligen bli kul.
Kvällen ska jag tillbringa med att paketera älgkött.
Någon dag ska jag försöka ta mig tid att berätta hur vi gör hemma hos mor o far då vi bakar tunnbröd och mormorbröd. Jag har flera mysiga bilder. Men det får bli en dag då jag har ro till det.
Önskar dig en fortsatt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.