Translate

tisdag 26 november 2013

Nu har jag invigt mitt nya järn

Yes, vad roligt det var. Har i alla år så långt tillbaka jag minns bakat rullrån till jul. Växte upp med den traditionen och älskar dessa ljuvliga rån. Har alltid stått och kämpat vid ett gjutjärn på en spisplatta, labbat och spillt och fastnat och dummat sig. Men jag måste ju bara ha dessa kakor till jul. Så är det. Men så kom mor med förslaget att kolla om det finns elektriska järn! Ja men visst finns det det. Sagt och gjort. I förra veckan beställde jag ett järn via internet och igår hämtade jag ut det på Ica i Gränna.
Gjorde så smeten i den traditionella bunken i går kväll. Och nu har jag precis avklarat första omgången med rullrån. Såååå kul det var och sååååååå smidigt med ett elektriskt. Inte alls lika labbigt, flera av rånen blev hela rån än tidigare år. Den enda nackdelen jag kan se så här långt är att rånen är lite tjockare än då jag använder det gamla järnet.
Men lika goda......
 
Visst är det snyggt , mitt järn?

 
Blir du inte sugen så säg?
Dessa rån ska vi ha på adventskaffet hos David på söndag. Så har jag en anledning att baka flera till jul. Så roligt var det.
Nu lär jag gå ut med hundarna en sväng innan det mörknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.