Translate

måndag 5 november 2012

Många tankar men mest arg

Oj vad mycket det är jag skulle skriva om nu, skriva om som redan har hänt. Men så borde jag sova istället. Är sååååå trött.
Skulle skriva om helgens begivenheter i ord och bild .......men tji, det blir något helt annat ikväll.
Jag blev nämligen arg idag! Och det hör inte till vanligheterna.
Ja, jag var nog tom lite smått argsint mot den stackars kvinnan i andra änden av telefontråden.
Nu ska ni får höra.
Jag kommer till Målviken sent om sider, efter ett antal mil på vägarna för att skjutsa folk hit o dit....
Står i rummet ovanför snickarna i bara trosor och tröja och ska dra på mig målarbyxorna för att få lite vettigt gjort. Då ringer telefonen. Det är en försäljare som säger lite frågande att han hoppas han inte ringer olämpligt? Jag svarar då att , jo det är väldigt olämpligt just nu. Då blir han tyst och jag säger:-Om du inte ville något speciellt?
Han svarar: -Nej det var inget speciellt!!!!!!
Vi avslutade det samtalet och jag sa till mig själv frågande , vad ville han egentligen då?
Ja, en stund senare ringer det igen. Denna gången är det en automatisk röst som talar i telefonen, samtalet kommer från Ikea. Det närmar sig leverans av bänkskivan som dom inte hade hemma då vi köpte köket förra veckan, den skulle levereras utan kostnad hem till Målviken nu på torsdag.
Hur som haver så säger denna opersonliga rösten att den inför kommande leverans behöver kolla upp ett par saker och så kommer det några frågor där jag får svara ja eller nej.
Stämmer det att beställaren heter Patrik,,,,????
Ja, svarar jag.
Stämmer det att leveransadressen är till Näs Säteri.....?
NEJ, svarar jag för det var ju inte dit det skulle, verkligen inte! Vi var väldigt noga med att kolla med försäljaren så det blev rätt på ordern.
DÅ svarar denna tokiga röst:- Leveransadress fel. Då återkommer vi om en annan tid för leverans!

Ja men hallå!!!! Så står man där med en död telefon, tala om att känna sig bortkopplad. Jag måste ju svara nej då inte adressen är rätt, men jag vill ju absolut ha skivan nu denna veckan!!! Suck.
Inget annat att göra än att ringa till kundservice. Tut tut, samtal före, var god vänta, vi gör allt vi kan för att ta ditt samtal så snart vi kan,,,, tut tut,,,,,,
Minuterna går och jag hinner både bära hyllplan och prata med en granne innan det efter tjugo minuter svarar en kvinna och jag förklarar mitt ärende. Men si då kan inte hon ändra leveransadressen där inte, jag måste ringa till distributionsavdelningen.....
Hon är snäll och kopplar mig,,,,, ny väntan........samtal före, vi jobbar så gott vi kan för att ta ditt samtal.......
Efter ytterligare några minuter svarar så en kille och     KLICK! Så försvann han!
Nu börjar det ta på tålamodet kan jag säga.

Inget annnat att göra än att ringa upp det numret igen och vänta,,,,,kö....vänta....
Kommer så fram och hinner denna gång förklara mitt ärende och hon ska då försöka hjälpa mig.
Först ska det inte behöva vara några problem alls men efter en stund så undrar hon om det blir längre att köra för transporten eller kortare nu , med den nya adressen. Jag svarar glatt att det blir kortare väg, från Jönköping.
Då säger hon att det blir visst problem!
Vadå problem?
Jo, eftersom det är olika kommuner så hämtas denna skiva från Oscarshamn och då måste Ikea ta en avgift av mig för  att kunna köra ut varan till Målviken!!!!! Ja, men hallå! Jag tror inte mina öron. Jag förklarar att det faktiskt inte är vi som gjort fel utan det är försäljaren som virrat till det. På våra andra papper från Ikea står det ju olika adresser, rätt på rätt ställe. bara denna ordersedel som har blivit fel. Det måste ju ändå vara deras ansvar?
Nej, det är upp till kunden att se till att säljaren skrev rätt adress får jag då till svar. Och dom kan inget göra åt detta.
Jag är nu vid detta laget rätt sur och ledsen, här har en lång stund gått till spillo, där jag istället hade kunnat göra någon nytta och så får man höra att man dessutom ska betala då dom gjort fel. Ikea,!!!!!

Jag är inte så duktig på att bråka och härja så det hela slutar med att jag bestämmer att vi får helt sonika ta emot varan på gamla leveransadressen och köra den själva dit den ska!!!!!
Jag får väl vara glad att jag inte behöver åka till Oscarshamn o hämta den? Eller?????

Ja, man kan ju bli tokig för mindre saker. Så tidsödande, så onödigt tjafs,,,,så tråkigt, och såååå världsligt.

Måntro om det kan bli ett kök av dessa kartonger???
 
 
Måste avsluta denna traumatiska historia med att visa dig presenten som jag fick ge till en liten kompis härom dagen.

 
Den här lilla tröjan har jag stickat nu under sommaren och hösten och den fick jag ge till en liten go tjej som jag tycker så mycket om. Gullig eller hur?
Det mest spännande på den var då jag på sista varvet skulle virka baklänges, utan att vända på arbetet!  Faktiskt lite klurigt tyckte jag.
 
Nu måste jag sova.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.