Translate

söndag 11 november 2012

Min nya hobby, murare

Nja, det är verkligen hobby. Då jag försöker mig på att mura menar jag.
Jag bearbetade nämligen den nybyggda spiskupan idag. Den är byggd av minoritskivor och idag lekte jag murare och lade på husfix blandat med sand för att få till en skrovlig yta. Har gjort detta tidigare och det funkade. Men idag var det extra spännande då fixet räckte, PRECIS. Jag hade bara en kartong...
Blev nog kanske lite mycket mänster i bruket men jag får jobba vidare med det i morgon. Kul var det i alla fall.
Helgen har mest bestått av målande och slipande. Nu är jag i den fasen då jag hela tiden ser foder och lister som ska spacklas lite, slipas lite, grundas lite och helst en gång till och målas flera gånger. Med andra ord så yrar jag runt med penslar och burkar i hela huset.
Ikväll skulle jag göra bokföringen då det är momsdags i morgon. Men se då ville inte skrivaren hänga med i min takt så jag gav upp.
Jag får ta ett ryck i morgon bitti.
I morgon är det begravning på en gammal arbetskamrat till mig, kära Elvi. Elvi, lilla Elvi. Vi jobbade på samma förskola för många år sedan men har fortsatt att ha lite kontakt och träffade henne senast i våras. Jag skulle egentligen vilja gå på begravningen men jag får nog sålla lite bland allt som ska göras tror jag. Jag är med dom i tanken i morgon.....

Det blåste visst idag. Det blev jag varse om då jag skulle tömma en hink med vatten som penslarna stått i en tid. DÅ kom en rejäl vind och blåste vattnet rakt mot mig! Självklart rakt mot mig och mina stövlar blev helt vita av färg....är det typiskt eller?
Kändes först lite hopplöst då jag var trött och kände mig sliten efter dagen men jag orkade inte bli arg heller. Kom strax på att turligt nog så är vattnet i gång nu igen så jag kunde gå in i duschen med stövlarna och tvätta dom i till och med varmt vatten. Det var ju tur det, eller hur?

Nu ska jag lägga igen mina ögon en sväng och ladda för en ny vecka. En spännande vecka hoppas jag.
Var rädd om dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.