Translate

onsdag 14 november 2012

Sparsamheten kan kosta

Jo, nog är det så. Jag försöker ju att ibland snåla in på vissa inköp nu till huset. Tex så köpte vi blandare på KRauta. Jättesnygga och skapligt pris tyckte jag. MEN. Då rörmokaren skulle sätta dit dom så saknades en packning i den ena och den andra läckte!!!! Bara att byta.
Köpte trevliga dörrhandtag för ytterdörrarna på Jula. MEN. Då snickaren skulle montera dit dom så var dom helt sneda, gick inte att få dit...... Bara att byta.
Och tror du inte att den utbytta diskmaskins luckan nr två var skadad den med? Ja, det kanske jag redan har berättat....
Jag fick åka in till Jönköping en gång till till Ikea för att få en hel lucka. Denna gång fick jag reseersättning och jag öppnade kartongen och kollade luckan innan jag lämnade varuhuset.

Suck, allt detta tar så mycket tid, helt i onödan.

Idag har jag inhandlat färg till blivande kontoret. Där tänkte vi försöka behålla tapeten och taket. Hade jag rivit tapeten så hade det blivit omgipsning med, då det är tretex bakom. Istället har jag målat tapeten med en spärrfärg, en oljebaserad färg, så att jag nu kan måla med vilken färg som helst. Tror det kan bli rätt så bra faktiskt. Måste ju sätta gränsen någonstans annars blir vi aldrig klara.
Slutade dagen med att måla några timmar i kontoret. Så nu sitter jag i sängen och softar och planerar morgondagen. Snickarna är på väg att packa sig ur huset, i morgon kommer en kille som ska sätta tapeterna, till veckan ska ett par golv slipas och en matta läggas. Resten är upp till mig. Målning, och åter målning....

Spiskupan blev jättebra. Den ska slipas lite och målas så är den klar. Lite paraffin olja på den lilla ekhyllan med så står den sig bra.

Ja det rullar på med andra ord. Snart är det dags att börja packa också.....
 
Dagen för att lämna Näs närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.