Translate

fredag 30 november 2012

Första advent

God morgon vänner.
Ja så är det fredag och jag börjar så smått komma in i nya rutiner i mitt nya hem. Sakta men säkert börjar jag få ordning på tillvaron och hitta bland saker och ting på nya ställen. Än råder ett smärre kaos med flyttkartonger och ouppackade saker. liksom nerpackade saker till loppis och lådor att slänga......men det går framåt.
I går var rörmokaren här så nu har vi klart med allt sådant också. Den lilla toaletten vid sovrummet är klar liksom tvättstugan. Så nu kan jag både tvätta kläder och mig själv. Fantastiskt.
Och så kom Stig och fixade antenner och sladdar till tvn, så nu kan vi hänga med i världsnyheter och annat igen. Vilket man har klarat sig alldeles förträffligt bra utan i flera månader nu. Fast nog har jag saknat tvn lite med.

Och så är det då första advent på söndag. Nog är det väl häftigt. Det slår mig så att jag har så mycket att vara tacksam för. Att få uppleva och leva en advent till, vilket inte är självklart.Ja, ibland får jag en aha-känsla av tacksamhet, nu är det tre år sedan jag vid denna tiden väntade på operation av mitt bröst. Och då var man ju inte precis säker på om man skulle få leva och uppleva fler jular. Men se det fick jag.
 Och att nu ha hunnit komma in i huset och faktiskt hinna få upp adventsljusstakarna i tid, det var nog mer än jag vågade tro på för några veckor sedan. Även om målet har varit det för mig så är det ju så mycket som ska fungera och stämma.
Sååå glad och tacksam är jag. Längtar efter att få baka lite lussebullar också. Det får bli det första jag bakar här- det är ju det roligaste jag vet, just lussekatter.
Men först måste jag bringa lite mer ordning, Ska montera en byrå till garderoben så jag får undan i sovrummet.

Nu är klockan bara knappt fem på morgonen och jag har varit uppe och gjort lite matsäck till Patrik. Och druckit en kaffetår. Ute är det mörkt men ljuset från den lilla snön gör att det känns lite ljusare. Verkligen adventsstämning.

Önskar dig en bra dag. Var rädd om dig ute på halkiga vägar eller var du nu än är någonstans. Och Glad Advent önskar jag dig såklart också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.