Translate

onsdag 26 juni 2013

Ett vilande regn

Ja vilka kontrasters land vi lever i. I dag regnar det massor och mer ändå. Och jag får vila min kropp lite. Ja, jag kan i alla fall inte klänga på stegar och måla, eller bära brädor. Det är vädret för dåligt till. Och jag kan faktiskt nästan känna att det är skönt med en dags vila idag. Egoistiskt tänkt, ja jag vet.
Jag borde inte vara glad för regnet, egentligen så ställer det till massor för oss. Vi har en åkerplätt kvar som ska harvas och sås. Vi har brädor som ska bäras in under tak som nu ligger under plastpresenningar utomhus. Jag borde trimma både här och på andra ställen jag lovat. Ja jag kan räkna upp hur mycket som helst som ska göras ute och få panik då jag tänker på det. Men så kom regnet och jag får finna mig i det.
Började istället dagen idag med att betala lite räkningar, redan vid sextiden satt jag på kontoret.

I går kväll var jag hos veterinären med alla tre hundarna för vaccination. Känns lyxigt att komma med tre hundar i koppel. Inte billigt. Men lyxigt. Och det är det nog också. Inte gratis precis.Gårdagens vaccination blev mot kennelhosta.
Det är så bra med Smådjurskliniken i Jönköping, dom har drop in för vaccination och jag får kallelse då det är dags. Ja, det kanske alla har, jag vet inte. Bra är det hur som helst.

 
I går kväll kunde vi så släppa över våra lånade djur på nytt färskt bete också. Tänk att man blev lite "bonde" till slut. Inte kunde jag väl tro det.
Dessa djur är så otroligt sällskapssjuka och trevliga. Då vi ropar på dom kommer dom artigt på rad, svarar på tilltal och uppför sig tämligen välbelevat. Roligt med andra ord.
 
I går kväll då jag skulle stänga igen de blå och låta sömnen gå över de två, kom jag att tänka på vårat förra hem. Det stora fina huset som vi hyrde under några år. Men så skönt det är att känna att jag inte längtar tillbaka. Inte saknar det boendet ett endaste dugg.
Jag är bara så tacksam att ha detta hem vi har nu. Här känner jag mig hemma. Här känner jag mig lugn.
I morgon kväll ska vi ha middag med alla hantverkarna som hjälpt oss att få ordning på huset här. Då drar vi igång murikan tänkte jag. Förhoppningsvis kan vi sitta på altanen. Om inte annat så kan jag stå under tak och laga maten.
Så med tanke på det så bör jag baka tårtan idag också. Sicken tur att det är bra bakväder.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.