Translate

torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen.

6e juni, nationaldag. Solen strålande från en helt klarblå himmel, helt vindstilla. Flaggan hänger lugnt här ute och jag har solbränt både axlar och näsa idag.
Det blev diverse utearbete såsom stenplockning och gräsklippning. Men så gott väder. Fantastiskt. Man vill inte gå in.
Jag har precis lagt lite vildsvin i en egengjord marinad så ska jag grilla framåt kvällen då Patrik kommer hem.

 
Bra att vi har en gammal såmaskin, den kom väl till hands idag.

 Vet inte om du ser men här i gräset ligger en liten tofsvipe unge och gömmer sig. En mamma med sina fyra små fågelungar har sitt gömsle på ett av gärdena vi var på idag.
 Det var också en ringmärkt duva som har bestämt sig för att bo mitt på gärdet. Tämligen tam och ville absolut ligga mitt på gärdet , i den varma solen. Då jag såg den kom jag att minnas en duva som bodde "hos oss" då barnen var små. Jag vet att jag tog numret på hennes märkning och vi ringde och kollade var hon kom ifrån. Spännande. Duvan i dag ville dock inte låta sig fångas så jag kunde inte spåra var hon kommer från. Men troligt är väl att hon kommit på villovägar.
Ja, det är så gott att få njuta av djur och natur på nära håll.
Nu är gräset klippt och bilen tvättad, målat brädor till snickaren i morgon. Så nu tänker jag bara slappa resten av kvällen, och grilla ja. Måntro om man skulle ta fiskespöet och ställa sig nere i viken en sväng??....
Hoppas du också har haft en bra nationaldag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.