Translate

tisdag 4 juni 2013

Vakna innan tuppen

Hallå. Oj, vad dagarna går. Var tar tiden vägen?
Helgen bara försvann. Kanske beroende av att vi jobbade rätt så mycket. Måste sätta stängslen nu så vi kan få hit lite djur som betar av i sommar. Och att slå ner stolp och dra trådar osv gör man inte på en kvart. Vi satt en stund i betet och vilade och njöt framåt lördagskvällen.
 
Humlan jobbade också på med sitt i betet denna vackra kväll.
 
På söndagen tog jag mig en sväng och hälsade på hos Oscar o Henrik. Satt och pratade och myste på altanen samtidigt som det åskade och regnade.

 
Vackra tulpaner utanför deras täppa.
 
 
Kvällen tillbringade vi gående på planterade hyggen och tittade på skogsplantor. Tyvärr hittade vi flera snytbaggar, dessa dumma djur som bara förstör och äter upp. Så deprimerande.
 

 
En dum snytbagge.
 
Ja, så blev det arbetsdag igen och igår bara sprang jag runt på olika uppdrag. Målning och dra fram ribb till snickaren. Dom sätter panelen på altanen nu så det börjar väl knyta ihop sig som han säger.
Så var det flera ärenden i Jönköping och kvällen avslutades med styrelsemötet på Victoriaföreningen.
Där planerar vi nu för fullt inför 30 års jubileumet i höst. Spännande.
I morse vaknade jag som vanligt KLOCKAN 4. PRICK!!!! På sekunden klockan fyra. Jag brukar vakna runt fyra nästan varje morgon och i  morse kom jag på varför! Såklart måste min medicin som jag äter vara programmerad så jag vaknar just klockan fyra! Tror du inte det?
Ja, vi skrattade i går på styrelsemötet. Samtliga kvinnor där har ju genomgått samma resa som jag med operationer för cancer etc. Så vi skrattar då vi sitter där och blir plötsligt varma från tårna upp till översta hårstråt på skallen. Än den ena , än den andra. Så sitter vi och fläktar oss med papper framför ansiktet, tröjor åker av och på osv. Kul att få känna samhörighet och förståelse. Tror att värmeväxlingarna har att göra med medicinen som vi äter. I alla fall till en del. Så förhoppningsvis blir jag av med dom problemen om två år!!! Skönt.
Nehej, nu lär jag sätta fart. Har en lista att jobba av idag, punkt för punkt.
Idag fyller min brors äldsta dotter arton år! Kan inte riktigt fatta att hon är så "gammal". Arton, det är ju en dag man minns måste jag säga. En speciell milstolpe. Grattis Amanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.