Translate

fredag 14 juni 2013

Sista arbetsdagen igen....

Ja, så är det då fredag igen. Sista arbetsdagen för veckan. Bara att hänga med. Vädret inte det bästa, tråkigt för alla studenter.
Jag ska försöka åka till två nybakade studenter i morgon då jag fått inbjudan. Hoppas jag får ihop det.
Jag har nyss burit fram sista målade ribben och smygar o fönsterfoder till snickarna. Så nu drar det ihop sig, eller knyter ihop sig som snickaren säger. Jag är så jätteglad och tacksam för att snart ha en altan att ranta runt på också. Där kan vi sitta och njuta lata dagar, kanske njuta av en god bok, där kan jag hänga tvätt utan att den får regn på sig, Ja så härligt.
På shemat idag står det att städa av huset lite hjälpligt, göra en pastasallad till kvällen, ut och städa undan spill från hantverkarna mm mm. Ja, och så ska jag nog köra Patrik till traktorn. Och visa huset som vi har för uthyrning för en tjej som vill titta på det och eventuellt hyra det.
Ikväll anländer några kära amerikanare. Så då är det kalas för släkten, dock inte här! Som väl är. Det hade blivit väl bra det.
Men däremot ska dom följa med oss hem och sova över här. Ska bli jätteroligt att få träffa dom igen. Hela familjen var hos oss i vårat första hem för många år sedan och många vindar har blåst sedan dess. Frun i familjen var här tidigare i vår så det ska bli så roligt att få träffa henne igen.
I går kväll blev jag så full i skratt. Hundarna satt så fint på altanen, som att dom hittat sin plats. Kolla.

 
Mor och dotter, funnit sin plats och har stenkoll på läget....
Nehej, här blir inget gjort. Snart är pastan klar på spisen och jag ska ut och städa utanför huset tänkte jag. Det regnar faktiskt inte just nu...
Snickaren bjuder på elva fikat idag så det får vi se fram mot.
 
Önskar er alla en riktigt trevlig helg. Var rädd om er alla studenter och Lycka Till i er framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.