Translate

tisdag 11 juni 2013

Vilken fantastisk dag vi fick

Ja, jag är så rörd och så tacksam för den underbara dag jag fick tillsammans med mor och far i går. Vi firade mor dagen lång. Allt klaffade perfekt och alla gäster trivdes, maten räckte till och mor var jätteglad.
Jag hade planerat en kupp, ljugit för dom i ett par veckors tid.... Inte bra att ljuga men den här gången var det faktiskt för den goda sakens skull.
Jag hade nämligen bjudit in elva av mors o fars vänner. Och bokat långbord på Tages Konditori på Frösön. Beställt tårta och kaffe till oss alla.
Mor fick så på morgonen ett brev där jag skrev att vi skulle på en liten utflykt under ett par timmar. Så dom hade alltså ingen aning om var vi skulle eller vad vi skulle göra.
Då vi kom fram till bageriet bad jag om ursäkt, innan vi gick in, att jag har ljugit för dom.... Dom förstod såklart inte varför, men jag sa att dom kommer att förstå då vi kommer in.

Då vi kom in hade alla mina hemliga gäster kommit och fanns i rummet intill, så då jag kom där med Mor och Far så tog dom i med sång och Hurra för mor som stod snopen och lite småchockad. Ja, jag tror nog inte far hade kunnat gissa detta heller. Det blev verkligen en fullpoängare.
Efter kramkalas och lite prat satte vi oss tillrätta och jag beställde in tårtorna. Två violtårtor med en bild av mor på. Och dom var så fantastiskt vackra. Vi satt länge och bara tittade på dom innan vi högg in på härligheten. Väldigt väldigt lyckat.

Efter ytterligare en stund kom en kvinna in i rummet med en blomstergrupp i famnen och sjöng för mor. Från blomsteraffären. Brodern min och familjen fixade blommor och det blev så fulländat perfekt. Tack Broder.
Ja, denna bjudning kommer vi aldrig att glömma tror jag. Alla som var med var så tacksamma också och vi hade så roligt allihopa.
Jag har bilder på tårtan men kan inte lägga in dom nu från denna dator. Bild kommer senare.

Så åkte vi hemåt och förberedde middagen vidare. Klockan tre var det dags för nästa kalas. Då blev vi tretton personer till maten. Några av förmiddagens gäster kom med oss hem och åt och några kom till. Ja, allt flöt på perfekt och maten räckte. Morgonens tårta räckte till kaffet och mor hade förberett med kakor. Ja, Far hade föresten bakat rullrån också så vi hade det så gott.

Varför har jag då ljugit kanske du undrar? Jo, jag fick ju bla gå och låtsasringa till folk som mor ville bjuda. Jag hade ju redan bokat upp samtliga av dom som hon föreslog..... så du kan tro att jag slappnade av då allt detta gick i lås och allt så bra dessutom. Jag fick ju låtsas att jag hade bestämt en tid för middag och att köpa in mat till x antal människor var ju inte heller lätt. Jag visste ju inte hur många som skulle vilja och kunna följa med oss hem. Men tänk att det blev så fulländat bra. Far och jag jobbade så bra tillsammans så allt bara flöt på. Jätteroligt

Inte vet jag om någon från Tages Konditori läser detta. Men jag vill passa på att ge dom en eloge för suveränt bemötande och fixande. Rekommenderas varmt.

Och så vill jag TACKA Mor och Far för en fin dag tillsammans. Den kommer jag att leva länge på. Det var så fantastiskt roligt.

Nu ska jag låna bilen en sväng och åka till centrumkonditoriet i Brunflo och fika med en kompis. Surra en stund med andra ord. Roligt roligt.

I morgon bär det av söderut igen. Då blir det till att ge sig tillbaka till hemmet och arbeten som väntar. Men som vanligt så är det ju roligt att komma hem också. Speciellt då man har varit med om en så här lyckad resa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.