Translate

onsdag 19 juni 2013

Sommar pigghet

Jo, nog ger väl solen energi alltid? Eller? För andra morgonen i rad går jag ur sängen vid fyra, och trots att jag bara sovit runt fem timmar så känner jag mig pigg. Idag laddad för att ge mig ut och trimma i trädgården innan vi blir helt inväxta av allt högt gräs. Målningen av huset får nog vänta till efter midsommarafton nu tyvärr, jag hinner inte med det just nu. Ska åka på städturne med min braiga fönstertvätt idag. Och borde såklart städa här hemma med.... får se hur långt jag hinner. Jag har ju i alla fall kommit igång i bra tid....
Måste visa er lite bilder. Här är guckuskon som jag såg i Jämtland.

 
På något vis så tänker jag på min magister Georg som jag hade i mellanstadiet. Han var naturfotograf, var mästare på att fota fåglar och bar på en gedigen kunskap om fåglar och blommor etc. Om jag inte missminner mig så fick jag vid ett tillfälle en stor svart vit förstoring av just guckusko av honom. Och nu blommade den så passligt då jag var hemma. Vacker eller hur?
Här på gården blommar nu nattviolen. Denna fantastiska orkide som doftar så underbart under natten. Hoppas korna njuter av den ute i hagen...
 
Solen ser ut att få konkurrens med molnen idag. Var helt klart vid fyra men nu är det molnigt. Perfekt väder att ge sig ut nu i ottan, svalt och skönt.
Doften av nyslaget gräs och fåglar som hälsar god morgon. Livet är bra gött.
Hoppas du får en riktigt bra dag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.