Translate

lördag 22 juni 2013

Önskar en fortsatt fin midsommar

Midsommardagen. Glada att få fira midsommar i vårat hem. Tillsammans med goa vänner. En riktigt mysig dag blev det.
Morgonen började med att Patrik skurade altan och möbler med såpa, luktade så gott efter. Jag förberedde maten.
Våra goa vänner Anna och Björn höll oss så sällskap och vi hade en riktigt mysig dag tillsammans. Kunde sitta ute och äta på altanen, trots vindar och mulet stundtals. Vi hann tom åka en sväng på sjön, kom precis i land och in i huset då skyarna öppnade sig. Perfekt.
 
En stilla vik mot kvällningen.

 
Invigningsmiddag på altanen. Såååå skönt att äntligen få sitta här under taket och dela gemenskapen med goda vänner. Än återstår det mycket målningsarbeten men det får jag fortsätta med efter helgen. Nu pausar vi tillvaron lite och njuter av det vi gjort.
 
Nu sitter jag och slappar och måste inte göra något alls egentligen. Skönt. Men om en stund måste jag göra något, vi ska ut och stängsla lite till inför flytt av djuren framöver. Någon nytta måste vi ju göra även om det är midsommardagen.
Hoppas få träffa mina barn i helgen. Vi har mat att värma som räcker till dom också.
 
I fredags fick vi så ta farväl av Olle också. En otroligt ljus och fin begravning. En fin gemenskap tillsammans både i kyrkan och på minnesstunden. Många fina tal. Ja, det var helt klart en av de ljusare begravningar jag varit på. Vila nu i frid Olle.
 
Hoppas du har en skön och fin midsommarhelg också.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.