Translate

fredag 28 juni 2013

Plåtslagaren är klar

Ja så är plåtarbetena klara på huset. Och så bra blev det. Kanon.
I går kväll hade vi middag här i Målviken för hantverkarna som varit med oss under hösten och våren med huset. Jätteroligt och trevligt blev det. Och så hade dom skramlat till en blomma till mig! Som tack för att dom trivdes så bra här... Gulligt eller hur?
Vi bjöd på flottarpanna på murikan och färskpotatis. Och så hade jag bakat två jordgubbstårtor som vi frossade i. Satt ute på altanen hela kvällen och hade det jättetrevligt. Dom har kommit att bli lite som arbetskamrater till mig då vi har jobbat så mycket tillsammans. Rolig gemenskap.

 
Mums, så gott med färska jordgubbar....
 
Idag har jag läst in mig lite på historia från en gård med gamla anor. Jag ska få äran att guida och berätta om den för tidigare släkt som har sina anor därifrån. Kul, då får jag lära mig lite samtidigt.
I eftermiddag ska jag trimma gräs. Massor med gräs. Så jag laddar batterierna nu. Och ska ut och ladda bensindunken. Hoppas det håller upp, man blir ju grön så det förslår ändå. Behövs inte mera regn i gräset.
 
Moa laddar också batterierna. Hon ligger här bredvid mig i soffan och snarkar. Långa timmerstockar drar hon!
Hoppas du får en trevlig helg nu. En skön helg. En fin sommarhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.