Translate

lördag 8 juni 2013

Ack Jämtland du sköna....

Ja så är jag hemma hos kära mor o far. Gott. Sov som en prins i soffan i natt. Underbart att än en gång få uppleva ljusa nätter. Och den sköna fjälluften.
Resan hit gick jättebra igår. Moa och jag fick skjuts av kära svärmor till Nässjö där vi tog tåget. Till Stockholm. I djurvagn tillsammans med andra hundar och råttor och kaniner.....men det gick jättebra. Var inte alls så trångt och bökigt som jag hade föreställt mig. Trevligt umgänge med andra djurägare.
 I Stockholm hann vi umgås i femtio minuter med Oscar o Henrik. Jag tog en sallad utanför stationen i den sköna solen och vi tittade på färdvägen där Prinsessan Madeleine idag ska åka med sin man. Precis tillräckligt att få känna av stadens puls under denna timme, tyckte både jag och Moa.

Så nästa tåg. X3000. Wow. Vilken höjdare. Vi i djurvagnen satt närmast loket och hade det jättebra. Lyxig tillvaro skulle jag vilja säga. Till och med fick vi ta upp beställning av konduktören så kunde han hämta åt oss i bistron! Imponerande SJ. Och tåget höll tiden så när som på fem minuter.
Dessutom hade jag väldigt trevligt ressällskap från Enköping. En go tjej i min ålder, vi pratade nonstop i fem timmar och kändes som vi kände varandra ganska bra då vi skildes åt på Östersunds perrong. Hoppas hon får en trevlig kväll i kväll då det är Nostalgiafton i Lit! Lycka till vidare i livet Eva.

Vädret var dock inte det roligaste. Regn och blåste kallt. Riktiga fjällvindar. Men nu skiner solen igen stundtals, far klipper gräset och Moa sover. Hon är helt slut efter gårdagens resa.
Hon skötte sig alldeles utomordentligt, första gången hon var i Stockholm, första gången hon åkte tåg. Så nog kan hon få vara lite slö idag.
Det dråpliga var då vi skulle åka i en rulltrappa på stationen. Där tvärstannade hon, totalt la i bromsen. Jag skrattade för det påminde om Krokodile Dundee filmen, då han kommer till New York och ska försöka ta sig ner för rulltrappan. Dom var lika fundersamma bägge två.

Efter lunchen ska far och jag åka till Östersund och handla inför mors födelsedag. Vi har lite planer på gång som vi får återkomma till.
Hoppas du får en bra lördag också. Min ser ut att bli jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.