Translate

fredag 17 augusti 2012

Grattis Oscar.

Är det fredag kväll nu? Jo, det sägs så. Var tog den här veckan vägen då????
Men mycket positiva saker har hänt de senaste dagarna.
Jag var ju och tog lite prover då jag är så fruktansvärt trött. Svaren var bra, väntar svar på ytterligare ett prov till veckan men i övrigt var det jättebra. Så där är inte felet.
Att jag är så trött tror vi beror på omständigheterna omkring oss, jag sover ju inget vidare om nätterna och så dessa fruktansvärda vallningar. Vet inte hur många gånger per natt jag vaknar och är jättevarm för att i nästa stund frysa... Täcke av,,,,,,täcke på.....
Hur som haver så börjar vi med att jag ska få testa sömntabletter några nätter. För att se om jag mår bättre då jag får sova ordentligt. Jag vill tro att det ska fungera.
Annars får vi se vad vi ska hitta på. Jag känner mig tillfreds i alla fall. Gäller bara att komma åt ett apotek så jag får ut mina sova gott tabletter....

Vad händer annars då? Jo, jag har kommit igång med fönstren i Målviken. Många får jag jobba med från grunden, skrapa, tvätta, olja, kitta, grunda och så måla ett antal gånger. Men då vädret har varit så suveränt toppen senaste dagarna så har jag hunnit med jättemycket känns det som. Och det är så fruktansvärt roligt.
Har nästan glömt hur kul det är att göra något åt mig själv, ett hem för oss att bo och trivas i , ett hem som är vårat. Underbart.

Idag är det en stor dag. Min älskade Oscar fyller tjugofyra år idag! Otroligt. Kolla in denna bilden...


Ja, då jag ser denna overall ser jag en liten Oscar på två år som stultar omkring i vårat hem i Fotsjö. Vintern 1989-90 då vi rev upp hela köksgolvet, ända ner i trossbotten, inte varmt i det köket inte....då fick han gå i overall inomhus... stackars barn. Men frågar du honom så tror jag inte att han har farit illa av det. Tvärtom, där fick han tidigt chans att utveckla sina snickarfärdigheter och skapande.

Nu kom mannen in efter en kvälls lyckad jakt. Nu ska vi sörpla på kräftor en sväng.
Trevlig helg önskar jag er alla.
I morgon skulle jag vilja åka på bröllop....är bjuden på kaffe på kyrkbacken efter vigseln i kyrkan.....måntro om jag kan slita mig från målandet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.