Translate

tisdag 14 augusti 2012

Trött...............

Hej Bloggvänner.
Ibland blir jag så nyfiken och undrar vem du är som läser mina rader här på bloggen. Några vet jag men långt från alla. Hoppas du haft en bra dag i dag, en varm sommardag. Det har det i alla fall varit här i Småland idag. Mulet stundtals men skön temperatur.

Jag ska strax åka på sk syjunta. Vi är tre jobbarkompisar som träffas en gång i månaden och handarbetar, äter lite gott och bara myser. Nu är det ett par månader sedan senast så det ska bli jättespännande att höra hur deras sommar har varit.

I går kväll samlades vi i Målviken för att dela upp rester av saker och möbler som blev över vid mina svärföräldrars flytt. Knepigt detta att stå och diskutera om deras saker, vem som är intresserad eller ser ett värde i sakerna. Men det måste ju göras.
Vi började med kaffe och räkmacka nere i lusthuset. Gott som vanligt.
Det tokiga var att lådan med ett par extra mackor placerades under bordet!!!! Kanske inte så bra med tanke på att det sprang flera hundar utanför. Jo visst, det gick ju som det gick. Efter vår trevliga samvaro där upptäckte någon hur det lustigt nog hade försvunnit allt det goda på en av smörgåsarna!!! Men vi kunde ju inte klandra hundarna inte, det stod ju faktiskt väldigt lämpligt till hands för dom.
Bezzie satt bunden utanför på sidan av lusthuset. Efter att vi hade ätit färdigt så tömdes diverse koppar ut utanför och såklart lyckades nästan samtliga utkast träffa stackars Bezzie!!! Hon satt där med kaffe och vatten och läsk i huvudet.....så hon fick senare underdelen av smörgåsen som blev kvar........Ha ha.

Natten sov vi i stugan, eldade en liten brasa vid midnatt innan vi kröp ner i de smått råa sängarna. Känns att hösten närmar sig nu med stormsteg.
På morgonen hade vi träff med rörmokaren för att planera ombyggnationen i huset. Spännande, Känns att det närmar sig nu, börjar bli allvar av det vi gått så länge och drömt och fantiserat om.

I morgon ska jag till sjukan och ta lite prover. Jag är så fruktansvärt trött. Tycker jag  sköter om mig så gott jag kan och äter varierande osv. Men nattsömnen är inte den bästa så jag tror det är där boven är. Efter allt som hänt omkring oss så blir jag sååå trött. Kan lägga huvudet på bordet i princip vilken tid som helst på dygnet och sova. Så länge jag kör på och jobbar går det bra men då jag sätter mig så är jag såååå trött.
Ska ha kontakt med läkaren på telefon på torsdag igen då hon kan se mina provsvar. För övrigt en helt underbar läkare på onkologen i Jönköping. Hon tog god tid på sig att höra om mina tankar och funderingar. Måste verkligen berömma personalen där. Dom är underbara människor, rätt personer på rätt plats.

Nu laddar Patrik och David för att åka och skjuta lite på skjutbanan. På torsdag är det rådjurspyrsch. En stor dag för jägare. Jag har ju klantigt nog lyckats boka upp mig på annat den kvällen! Klantigt? Jo, men jag känner ingen panik för det. Förhoppningsvis kommer det fler chanser.

Nu måste jag rusa till mina kära vänner. Ha en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.