Translate

måndag 20 augusti 2012

Vilket härligt hus.

Hur ska vi kunna bestämma oss? Jag bara undrar. Ikväll tittade vi in till en fastighet som vi passerat många gånger, vi känner till dom som bor där men har aldrig tidigare varit i deras relativt nybyggda hus. Av nyfikenhet åkte vi in där då vi såg att han var hemma . Och fick en rundvandring i deras underbara hem. Åh, vilket härligt hus.  
Så många fina detaljer, så härlig planlösning, ja allt var bara underbart.
Här fick vi så en nytändning på en lösning av en garderob. Har sett typen tidigare men inte så här snyggt gjort. Så nu efter att ha sett denna lösning, vill vi också ha den...............suck, undrar vad snickarna säger.....????
Vi måste bestämma oss nu, kan inte hålla på och ändra oss hela tiden. Men nog vore det bra med den där garderoben.............................Hm. Får sova på saken. Har skissat lite ikväll....

Idag har vi suttit på skolbänken, hela firman. En intressant och givande dag men tala om korvstoppning. För att inte tala om alla papper vi fick. Tänk vad vi har gynnat pappersindustrin idag! I detta datorsamhälle!

Efter kursen sprang jag snabbt in på apoteket för att köpa mina sov-gott tabletter. Men tji fick jag. Dom hade inte den sorten hemma, inte så liten mängd som jag skulle ha. Hon kunde beställa hem....då gick jag till nästa apotek. Vi har ju tre stycken i Tranås.
Nästa kö och snart min tur. Men samma svar, finns inte hemma i så liten förpackning. Denna kvinnan kollade i alla fall om hon kunde beställa hem dom och NEJ det går inte säger hon då. Dom finns inte i så liten förpackning!!! Jaha, vad gör vi nu då? Ska vi ringa doktorn?
Jag delar en förpackning säger hon då. Vilken snäll människa. Tänk om alla vore så smidiga.
Så nu har jag mina tabletter och ska testa en i natt.
Innan jag kryper i säng ska jag göra lite matsätt till Patrik, han ska visst iväg tidigt i morgon. Och då kanske jag sover???!!!!
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.