Translate

torsdag 30 augusti 2012

Hej alla vänner

Ja hej alla vänner. För det hoppas jag att ni är, mina vänner. Förstår bara inte om jag har så många vänner som följer mig här på bloggen. Det har nu varit över 11 000 besökare inne sedan jag började blogga för tio månader sedan! Är det inte otroligt , så säg?
Men något har hänt med min sida där jag skriver mina inlägg till bloggen. Jag kan inte hitta knappen för bilder längre!!!! Får ta mig samman någon dag och försöka lösa det....teknikens underbara värld.

Ännu en dag att lägga åt handlingarna.  En mycket intensiv men otroligt rolig dag. Har haft både snickare och elektriker springande i huset idag , ena stunden har den ena en fråga och nästa har den andra en ännu klurigare fråga till mig. Är mycket att bestämma nu så här i början av denna renovering. Men såååå kul det är och så inspirerande. Även om det är ett jätteslit och jag är totalt utmattad då kvällen kommer så känns det helt underbart. Och tänk vad man orkar mycket om man känner sig inspirerad. Jag konkade ut en tvättmaskin själv idag, i och för sig med hjälp av en säckakärra men ändå.

Är så tacksam att vi har fått så bra hantverkare. Dom är guld värda. Jag rantar runt och spikrensar, river, sopar och slänger ...sorterar skräp osv. Och så tar man en trevlig fika eller matrast med killarna, kan livet vara mycket bättre? Hoppas jag tycker det är lika kul om några veckor då jag slitit på längre tid... Återstår att se.

På morgonen då jag åkte till Målviken stannade jag till i affären i Örserum för att köpa något till kaffet. Missade visst att stänga dörren helt på bilen och då jag tittade ut i ytterdörren inifrån affären ser jag Bezzie sitta i mitt säte med en helt öppen bildörr,,,och de andra på golvet bredvid!!!! Oj, sicken tur att dom inte gick ur bilen! Då hade det kunnat sluta hur illa som helst. Måntro om jag har så lydiga hundar så dom fattade det!??? Nja, det var nog snarare tur. Måste lugna mig lite , så det inte blir sådana här tokigheter.

Ikväll duschade jag i Målviken innan jag åkte hem. Vågade inte riskera att få duscha i isvatten igen, så jag tog det säkra före det osäkra. Och idag lyxade jag till det med att ta in en bygglampa i badrummet så jag såg också !!! Inte illa. Tala om lyx.
Nehej, nu ska jag nog krypa till sängs. I morgon är det sista arbetsdagen denna veckan, egentligen, och mycket finns det att göra. Får nog ta till lördagen med lite göromål också känns det som. Nästa vecka är det Adelövs Marknad och då har jag ju en del att förbereda inför den , som traditionen bjuder.
Jag ska föresten träffa en tjej på lördag, ja faktiskt ett av mina dagis-barn!!!! Hon går tredje året på gymnasiet nu och ska som projektarbete göra ett arbete om cancer. Hon har tillfrågat mig om jag kan bistå med mina erfarenheter och tankar vilket jag såklart gärna gör. Då ska vi träffas och jag ser fram mot det. Underligt att man kan se fram mot att få prata om en så pass jobbig sak som det ju faktiskt är, men jag lever ju med det på något vis så det är väl en del av mig numer. Och så ska det bli jättekul att träffa henne också såklart.
 Natti natti... nu blir det sängen några timmar..... flera timmar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.