Translate

fredag 24 augusti 2012

Lite lagom arg....

Nu ska här stekas biffar....inför morgondagen. Gäller att planera tillvaron numer.
I morgon ska vi riva köket mm i Målviken och får hjälp av David och hans kompis Viktor. Då lär vi ha lite att fylla på energi med också och utan ström kan jag inte laga något där. Inte lär jag ha ro att göra det heller..... Så nu ska jag göra biffarna så är det bara att värma på gasolen i morgon....
Denna veckan har mest bestått i att riva och förstöra för min del. Har konstaterat att det är ett väldigt bra sätt att avreagera sig på. Att dra gamla tapeter och spik osv går som en dans om man är lite lagom småarg. ha ha.

 
Här har takbeklädnaden åkt, en garderob är ute och på tur står mattan.
 
I går var snickaren och elektrikern på besök också och rekade och planerade upplägget. Känns jättebra och förväntansfull som ett barn på julafton är jag. Hoppas det flyter på bra och vi inte stöter på några oväntade negativa överraskningar, det har vi inte tid med.
 
Men du, jag måste ju berätta vad jag såg på Ikea sist jag var där. Eller det kanske jag redan har gjort?! Tidigare i sommar skrev jag ju i bloggen om att jag funderar på att tipsa Kamprad om att bygga sovalkover i  varuhuset så man efter att ha intagit lunch i restaurangen kan få ta en liten tupplur....... jag tror han har hört mitt tips!
Nej men skämt åsido. Det stod faktiskt en bäddad stor säng i restaurangen! Jo det är sant. Bara att krypa ner och vila.
Den var ledig då...undrar om någon testar den i bland?
Kanske jag skulle göra det härnäst? Om jag snabbt kryper ner under täcket så syns jag ju inte.....
 
Ja ja, den som lever får se.
Nu väntar biffarna på att få sig en omgång i pannan. Sedan ska jag hämta Patrik och så är det snart fredag kväll igen.
Önskar dig en riktigt bra helg. Hoppas vi får en skön helg, gärna lite sol och sensommar ljumma vindar. Livet rullar på lite lättare då.
 
Hur fungerar då mina sova gott piller? Ja det får jag berätta om en annan dag. Jag har i alla fall testat nu ett par nätter................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.