Translate

måndag 27 augusti 2012

En rivig helg

Ja, det kan man lugnt kalla helgen som varit för, just en Rivig helg.
Vi har kört racet i huset och rivit ut allt som vi kände var bra att få ut för att se väggar och stommar. Uj uj. Det tar i hjärtat må jag säga, att riva ett kök där man suttit så många gånger i trevlig samvaro och där mina kära svärföräldrar har trivts och levt tillsammans i så många år, där Patrik och hans syskon har växt upp i trygg gemenskap.
Gör ont i hjärtat då svärfar står med sin regnrock och ingen krok finns längre att hänga den på.
Men lugn kära svärfar, det kommer upp nya. Nya krokar där du får hänga din regnrock och sydväst efter en regnig stund på sjön. Det satsar vi på.
Och kära svärmor, det gjorde ont i hjärtat då jag rev dina kökstapeter som jag vet att du tyckte så mycket om. Men jag jobbar för att du ska få känna trevnad fortsättningsvis i köket, att du ska komma att gilla den stil som det kommer att bli framledes.
Kära svärmor o svärfar, jag hoppas att ni ska känna er alltjämt välkomna och hemma. Även om vi byter ut en del invändigt. Huset behåller samma trevnad och känslan finns kvar, det känner jag. Många gånger ska vi sitta i köket framöver och dricka kaffe och prata gamla minnen, eller hur?

Här kommer ett par bilder från helgens rivning.


Här har det bakats och lagats ofantligt mycket mat genom åren.


Här stod vedpannan, nu ett minne blott. Efter mycket funderande hit och dit, för och nackdelar osv, så blev det att den åkte ut den också.

Ja, är man riktigt klok eller? Det kan man undra. Vi tänkte ju från början bara göra lite men så blir det så totalt! Men vis av erfarenhet så borde jag ju ha förstått det innan vi började i tankebanorna runt detta hus. Det brukar ju sällan bli mindre än man tänkt sig,,,,eller hur?

På lördagen hade vi god hjälp av David och hans kompis Viktor. Tack killar. Rolig gemenskap hade vi tillsammans även om vi slet så svetten rann. Fiskelyckan var ju god på bryggan också eller hur Viktor? Medans de andra killarna tog sig en middagslur i solen och jag diskade.....

I söndags hade vi hjälp av vår käre vän Mikael som bistod med sin muskelkraft och tankeförmåga och hjälpte oss att bygga en hundgård. Nu är det bara själva kojan kvar att iordningsställa. Tack Mikael.

Idag har jag sprungit runt i olika butiker i Jönköping igen och jämfört tvättställ, kylskåp mm mm mm. Jätteroligt men man blir ju totalt snurrig i huvudet till slut.

Nu ska jag avsluta den här dagen med att leta vidare på en del via nätet. Det är inte så dumt med internet en sådan här gång. I alla fall inte om man vet vad man vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.