Translate

onsdag 1 augusti 2012

Så är snart ännu en sommardag 2012 till ända. Och idag är det första augusti.
Känns på något vis underligt denna sommar, den är inte som den brukar. Måntro om det är vädret som spelar roll..... Idag såg jag en kille som gick på sidan av vägen klädd i kortbyxor, på andra sidan gick en kvinna   ......    i täckväst! 1a augusti!!!!
Ja inte lätt att klä sig då det växlar så hit och dit.
Jag har ju mina käcka tjejbrus (vallningar) också som gör att jag stundom bara flyter bort i värme, spelar ingen roll hur kallt det är. Ja, omväxling förnöjer sägs det ...

Igår var det auktion igen. Och jag fick sällskap av både barn och kompisar. Jättekul. Kan väl tycka att utbudet var lite skralt men roligt hade vi i alla fall. Helt plötsligt hade jag , förstår inte hur det gick till egentligen, lyckats buda på tre papplådor med porslin i. Ingen aning vad det var för jag stod för långt bakom och såg inte då dom höll upp några av grejerna. Ingen bjöd på första lådan, ingen heller då dom la till en andra. Så då dom la till den tredje lådan sa jag: -tjugo kronor!
Och så fick jag en salig blandning av kaffekoppar. Ja, vi skrattade då jag trängde mig fram för att se vad jag köpt.
Dom ska jag ta fram på ett kafferep vid tillfälle, kanske kan vi ha en tävling innan vem som kan hitta rätt kopp till rätt fat också!?  Ha ha. Vem säger att man alltid måste ha samma servis för?

Idag har jag städat bort resten av fjädrar och andra lämningar från ugglans visit i det där huset jag skrev om häromdagen. Nu finns inte så mycket som ett spår efter den kvar i huset. Jo, det är ju den där fågeln som den gav sig på då förstås, den ser ju lite smått lemlestad ut. Den lär aldrig mer bli sig lik.

I morgon ska vi ta en dagsutflykt och hälsa på en kompis i jaktbutiken där han jobbar. Tillsammans med ett par goa vänner. Ska bli kul att träffa honom och se hur han har det på sitt "nya" jobb.

Nu ska vi fly till någon som har varmt vatten så vi får ta en välbehövlig dusch.
Ha en trevlig kväll vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.