Translate

tisdag 7 augusti 2012

Fast i mobilträsket!

Jo nu är det bekräftat. Jag sitter fast i mobil träsket ! Jag som så många andra.
Jag anser att jag klarar mig rätt bra utan min mobil , i alla fall för några timmar. Men så igår var jag inne på ett företag för att få hjälp med min mobiltelefon då den hela tiden laddar ur batteriet väldigt fort, vi kom då fram till att jag borde skicka den på service för att se om det kanske  är något fel på den. Alltså nyttja garantin.
Ja visst , det kändes ju bra. DÅ! Jag kollade igenom några sms och jag skrev av mina anteckningar. Bilder och kontakter skulle sparas på mitt kort. Glad och tacksam för hjälpen åkte jag hemåt med en lånetelefon.
MEN så på kvällen kom paniken. KALENDERN!!!!! Jag har ju alla mina kom i håg i mobilen! Tänk om dom skickat den redan, och nu var det stängt för dagen.
Gissa om jag var snabb på telefonen i morse för att höra om dom hade hunnit skicka iväg den? Puh, Turligt nog hade dom inte det, han behåller den och jag får åka in och hämta tillbaka den- måste nog förbereda mig lite mer om jag ska lämna ifrån mig den. Men oj, vad jag saknar min mobil. Måste ju vara bevis på att jag trivs bra med denna modell.
Inte svårt att bli fast i detta beroende inte.....
I eftermiddag har jag besökt båda mina söner en sväng. David på jobbet där jag lämnade av lite middagsmat. Och så till Oscar där vi myste lite med en kopp kaffe. Fantastiskt att kunna åka till bägge två, att dom kan finnas så nära mig.
Ute regnar det för ovanlighetens skull! Var kommer allt vatten ifrån?
Händer det något roligt med huset då? Ja, i går köpte jag färger till fönster och snickerier invändigt mm. Och jag fann min kökstapet som jag vet jag vill ha. Blev så glad då jag vet var jag kan hitta den nu.
Vi har också bestämt oss, nästan helt!!! att det får bli ett IKEA kök. Hade ju för avsikt att beställa ett special tillverkat , eget ritat, i Tranås och egentligen vill jag det, men då tiden rinner iväg och jag bara vill komma härifrån där vi bor nu så fort som det bara går , får det bli ett färdigmålat kök i stället. Då sparar jag nog en hel del tid. Snabbare leveranstid också.
Så får det bli.
Underligt hur livet kan te sig, hur saker och ting kan ändras och förvrängas. Det man minst anar kan hända.

Igår hälsade jag på en kär vän som har drabbats av svår sjukdom. Åh, det gör ont i mig, då jag lider med henne, hon har fått sina törnar här i livet, många gånger om. Men det var så oerhört gott att få sitta ner hos henne en stund på hennes härliga altan och prata med henne. Utanför åkte den självgående gräsklipparen omkring och gjorde gräsmattan fin i hennes härliga trädgård. Verkligen en smart uppfinning. Jag tände mitt ljus för dig i morse också min vän, som jag gör varje morgon. Tack för att jag fick komma hem till dig en stund.

Nu närmar sig kvällen igen och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska jag sätta mig på kontoret igen och vara nyttig med lite bokföring måntro? Eller ska jag hitta på något annat roligt. Hm, det får jag fundera på en stund. En sak är säker i alla fall, det blir ingen grillning utomhus denna tisdag kväll , det är det alldeles för ruggigt och kallt för. Mera lämpligt att sätta sig vid tvn, måntro om man skulle ta och titta på en jaktfilm kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.