Translate

fredag 12 oktober 2012

Snacka om ihoptrasslat!

Måste få visa er hur kul jag och Patrik hade häromkvällen. Vi skulle kolla några papper men fastnade i kartonger som skulle gåtts igenom för länge sedan- Och då menar jag länge sedan. Inte förra året utan kanske för tio år sedan. Kolla bara.....................

 
En låda var full med gamla sladdar och telefonkablar och gamla mobiler, sådant där som man sparat ifall det är bra att ha någon gång!!!! Har då inte tittat i denna lådan på många år utan bara fyllt på mer och mer.
Patrik o jag satt på golvet och trasslade ut alltsammans och delade upp i spara och släng. Han var helt fascinerad över att vi har kunnat köpa så många sladdar, var kommer alla ifrån???
 Det mesta låg i slänghögen då vi var klara. Såååå skönt.
 
Så är det då fredag kväll igen och ännu en hantverkare vecka är till ända. För dom. Jag laddar inför helgens stundande arbete och nu finns det sannerligen att göra. Har massor att ge mig på med penseln och annat. Kul.
Den här helgen blir nog lite speciell. Det är sista helgen med kor i Målviken. I alla fall svärfar och svärmors kor. Känns underligt men måste ju bli så. Dom grejade och förberedde för att ta in dom i lagården i dag och tänk vad dom stod där ute och råmade och väntade på att svärfar skulle komma till dom. Dom vet så väl då det är på gång.
Morgonen idag tillbringade jag på kontoret för att förse skatteverket med lite pengar, dom måste ju få sin del också. Då jag kom till Målviken började det precis lätta på folk lite, hade varit ett antal killar där under morgonen och jobbat. Murare, plåtslagare, snickare, golvläggare......
Jag missade elva kaffet men det gjorde ju inget , dom hade ju sällskap av varandra ändå!
Jag målade ute på logen för sista gången i  år, utvändiga foder. Har ju faktiskt hållt upp nu ett par dagar och solen sken så det blev skapligt varmt. Men nu finns det panel och foder så det ska räcka tills vidare.
Tro det eller ej men idag lyckades vi bryta sönder än mera i huset! Fast det var väl i och för sig planerat. Murarna öppnade upp inför installation av braskamin.
 
 
Nu är det fritt fram för kråkorna att dunsa ner i rummet genom skorstenen om dom skulle vilja det. Finns för övrigt flera utgångar, även ut i köket utifall inte denna utgång ej skulle falla i smaken. Nja, jag hoppas att inte behöva få sådant besök i huset.
 
Nu ligger Patrik i badet och värmer sina onda axlar. Fisken är i ugnen så snart stundar middag och det ska bli sååå gott.
Önskar dig en riktigt trevlig helg. Var rädd om dig.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.