Translate

tisdag 9 oktober 2012

Mammografi.

Aj aj, säger då bara det, idag blev det aj aj. Det var inte alls skönt att mangla ihop brösten så fullständigt som dom gör på mammografin. Tyckte inte det gjorde så pass ont förra gången som idag. Men kanske inbillning, ärret borde ju ha läkt mera sedan sist.
Hur som helst är det gjort. Och på måndag ska jag få träffa läkaren för besked och återbesök. Känner mig inte speciellt oroad men såklart skönt att få kolla upp i alla fall.
Besöket i Nässjö blev för övrigt en trevlig utflykt. Min goa kompis Anna följde med mig och vi passade också på att få till ett besök hos en annan god vän. Där fick vi minsann både en god soppa och bröd. Och till dessert paj och kaffe. Underbart gott och så jättemysigt. Tur att jag får åka till Nässjö ibland så jag kan få träffa henne.

På morgonen var jag i Målviken en snabb tur. Rev lite mera tapeter , bla på en mur där det ska muras och fixas senare i veckan. Bakom lagren av tapeter fann jag....

 
Ja visst. Såklart var där tidningspapper påklistrat på väggen. Har sett det i flera hus, speciellt mot murstockar. Dessa tidningar var daterade till 17 och 24 september 1948. Så det stämmer med historien vi fått höra om när huset renoverades av Patriks farfar.  Fascinerande. Var tvungen att spara några bitar, får se om man kan hitta på något roligt av dom.
 
Kors i taket, nu lyser solen! Fast det regnar samtidigt!!! Hösten faller allt närmare och jag längtar allt mer för varje dag att få flytta till Målviken. I morgon hoppas jag få vara vid och jobba mera än idag.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.