Translate

onsdag 10 oktober 2012

Onsdag kväll

Och jag tittar på tv! Det är inte så ofta numer kan jag säga. Men just onsdag kväll är lite mysigt då jag faktiskt gillar att se Bonde söker fru! Lagom slapp underhållning och lagom spännande för min del. De senaste två avsnitten har jag missat och fått se på datorn istället. Ja sist slog jag faktiskt två flugor i en smäll som man säger. Då såg jag på avsnittet på datorn samtidigt som jag strök tvätt.
I kväll sitter jag här ensam i soffan. Ja hundarna håller mig sällskap förstås. Men Patrik är bortrest på jakt ett par dagar. Skönt för honom att få komma ifrån allt arbete en sväng och njuta av hösten lite. Jag ska vila en annan dag, var så säker.

Arbets dagen slutade jag med att hämta lite redskap i Tranås inför morgondagen då muraren kommer till Målviken för att sätta igång med köksmuren och braskaminen. Ska bli kul det med. Jag har en liten ide´som jag ska testa på muraren, en ide´om en utsmyckning i köket....vi får se vad han säger. Han kanske inte alls köper tanken.

Idag fick vi besök av en kompis och hennes nya lilla goa valp. Hon kom med en god äppelkaka lagom till elvakaffet. Lysande. Den lilla valpen skulle åkträna i bilen och hålla igång lite för att sova på eftermiddagen. Men jag misskötte mig så pass så han somnade i min famn! Undrar vem som myste mest, jag eller valpen?

Nu är det paus i programmet. Och Moa tittar på reklamen. Vad kul det kan se ut då en hund lyssnar och tittar på tv, huvudet ligger på sned och hon ser ut att fundera väldigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.